صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
تشکیل دهنده شیرآلات کدام

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات کدامند؟

شیرآلات نقش مهمی در بین تجهیزات ساختمانی دارند و می‌توانید امکان استفاده از آب برای شستشو و استحمام را به وجود بیاورند. بر این اساس لازم است که با شناخت اجزای تشکیل دهنده شیرآلات، بتوانیم در صورت نیاز، ایراد‌های جزئی شیرآلات را بررسی کرده و آن را تعمیر کنیم. در این مقاله شما را با انواع قسمت‌های مختلف شیرآلات منزل آشنا می‌سازیم.

اهمیت شناخت قطعات شیرآلات

شیرآلات، مجموعه‌ای از قطعات فلزی، استیل، آلومینیوم و برنج می‌باشند که به یکدیگر اتصال پیدا کرده‌اند و به وسیله آن‌ها می‌توان آب را با فشار تنظیم شده و به صورت گرم یا سرد، برای شستشو و استحمام استفاده کرد.

قطعات داخلی شیرآلات نقش مهمی در کارکرد این محصولات دارند که هر یک در صورت خرابی با نقصان کارکرد، می‌تواند در کارکرد کلی شیرآلات اختلال ایجاد نماید. از این رو لازم است که قطعات داخلی آن‌ها شناخت و از نوع خرابی و ایرادهایی که متوجه آن‌ها می‌شود، اطلاع کسب کرد. البته شیرآلات حمام، سرویس بهداشتی و همچنین آشپزخانه، تفاوت زیادی در شکل ظاهری و قطعات داخلی دارند که این مورد نیز نیاز به بررسی کاملی دارد.

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات کدامند؟

انواع اجزای تشکیل دهنده شیرآلات

برای شناخت اجزای تشکیل دهنده شیرآلات، باید قطعات آن را به صورت کاملاً مجزا، بررسی نمود. در ادامه تمامی قطعات مهم شیرآلات، معرفی می‌گردند:

بدنه شیرآلات

بدنه، یک عضو بسیار مهم برای شیرآلات است که بیشتر خریداران به جنس ساخت و همچنین طرح و مدل آن اهمیت زیادی می‌دهند. بدنه شیرآلات از متریال‌هایی نظیر برنج، استیل، آلومینیوم و مس ساخته می‌شوند که در طرح‌های مختلفی ارائه شده‌اند. ضخامت بدنه، یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند مقاومت و کیفیت شیرآلات را نشان دهد. بهترین متریال برای بدنه شیرآلات، استیل است که برای شناخت کیفیت آن، باید به ضخامت آن توجه کرد.

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات کدامند؟

دریچه و سیم

این دو قطعه از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده شیرآلات محسوب می‌شوند. کارکرد دریچه و سیم به یکدیگر پیوند خورده است و با تحرک یک قطعه، دیگری نیز حرکت می‌کند. دریچه به سیم اتصال پیدا کرده است و با تغییر جهت سیم، دریچه باز و بسته می‌شود و امکان قطع و وصل آب را ایجاد می‌کند. سیم یکی از اجزای مهم شیرآلات است که نوع چرخش و جهت قرارگیری آن، می‌تواند تنظیم فشار آب، دمای آب و همچنین قطع و وصل کردن آن را امکان‌پذیر سازد.

مطالعه بیشتر :  برای نصب شیرآلات به چه ابزاری نیاز داریم؟

دسته شیرآلات

این محصول به صورت قطعه‌ای مستطیلی یا گرد طراحی شده است که به سیم شیرآلات متصل می‌شود و می‌تواند تغییر جهت سیم را ممکن سازد. این محصول می‌تواند با چرخش، سیم را در داخل بدنه شیرآلات، بچرخاند تا جریان آب قطع و وصل شود. دسته به عنوان مهمترین اجزای تشکیل دهنده شیرآلات، باید با بهترین متریال ساخته شود. این محصول برای اینکه مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و دما داشته باشد، می‌تواند در جنس استیل و برنج تولید شود. برخی از شیرآلات دارای دسته چوبی یا پلاستیکی هستند که مقاومت مناسبی ندارند و صرفاً برای زیبایی ظاهری محصول استفاده شده‌اند.

کارتریج شیرآلات

کارتریج به عنوان بخش مهمی از اجزای تشکیل دهنده شیرآلات در تنظیم دمای آب و همچنین کنترل جریان آب نقش دارد. این محصول به صورت یک قطعه مسطح سرامیکی تولید شده است که کارکرد سه مجرای خروجی آب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خروجی آب گرم، خروجی آب سرد و خروجی آب لوله کشی، سه مجرای اساسی هستند که کارتریج به آن‌ها متصل می‌باشد.

با چرخش دسته، کارتریج یکی از سه مجرای اصلی را باز می‌کند و باعث خروج آب از آن مجرا می‌شود. در صورتی که دسته شیرآلات به سمت آب گرم چرخانده شود، کارتریج مجرای آب گرم را باز می‌کند و باعث خروج آب گرم از شیر می‌شود. این کار برای آب سرد نیز اتفاق می‌افتد. اگر دسته در حالت متوسط چرخانده شود، کارتریج مجرای خروج آب سرد و گرم را به یک میزان باز می‌کند تا ترکیب آب سرد و گرم اتفاق بیافتد و آب با دمای معمولی از سرشیر خارج شود.

لوله شیرآلات

یکی از اجزای تشکیل دهنده شیرآلات که نقش مهمی در زیبایی آن دارد، لوله شیر می‌باشد. این قطعه ارتباط بین کارتریج و سرشیر را فراهم می‌کند و آب خارج شده از مجرای کارتریج را به سردوش می‌رساند. لوله شیرآلات از نظر قطر داخلی، طول بدنه و ارتفاع متغیر می‌باشد. شیرآلات حمام، دستشویی و ظرفشویی، دارای لوله ای با طرح و شکل متفاوت هستند که اغلب از جنس بدنه به تولید می‌رسند. این محصول در دو نوع ثابت و متحرک بسته به مدل شیرآلات، تولید می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده شیرآلات کدامند؟

سردوش شیرآلات

این قطعه برای شیرآلات روشویی، ظرفشویی و همچنین حمام، با طرح و شکل متفاوتی تولید می‌شوند. برای شیرآلات حمام، از سردوش چندکاره استفاده می‌شود که امکان خروج آب را با حالت‌های مختلفی از جمله مه پاش، بارانی و قطره‌ای ایجاد می‌کند. همچنین سردوش در میزان فشار آب خروجی نیز نقش دارد. سردوش‌های شیرآلات ظرفشویی نیز در نوع ساده و چندکاره طراحی و ساخته می‌شوند که نوع چندکاره آن، کاربرد بالایی دارد. سردوش‌های ساده فقط جریان آب را به بیرون هدایت می‌کنند.

مطالعه بیشتر :  لیست قیمت شیرآلات ساختمانی راسان ۱۴۰۲ | شیرآلات راسان

پرلاتور

این محصول نیز یک قطعه کوچک فلزی است که دارای سوراخ‌های ریز با قطر متغیر می‌باشد. این محصول یکی از اجزای تشکیل دهنده شیرآلات به حساب می‌آید که می‌تواند در کاهش مصرف آب نقش ویژه‌ای داشته باشد. پرلاتور در قسمت سردوش نصب می‌شود و می‌تواند آب خروجی از سردوش را از سوراخ‌های ریز عبور دهد و با این کار، میزان زیادی از اکسیژن را با مولکول‌های آب ترکیب نماید. در این صورت آب به صورت قطره‌ای و مه پاش با فشار زیاد از سردوش خارج می‌شود که این امر تأثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

فروشگاه اینترنتی صنف ما، با ارائه بهترین کیفیت شیرآلات، امکان خرید آنلاین این محصولات را برای متقاضیان ایجاد کرده است. خریداران می‌توانید با خرید این محصولات از فروشگاه موردنظر، از کیفیت اجزای تشکیل دهنده شیرآلات مطمئن باشند و با خیال راحت، در مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده نمایند. با اطلاعاتی که در این مقاله درباره اجزای تشکیل دهنده شیرآلات به دست‌آورید، می‌توانید نسبت به کیفیت انواع شیرآلات و نحوه کارکرد آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید و از این اطلاعات در خرید شیرآلات و همچنین تعمیر آن‌ها استفاده نمایید.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید