صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
طول عمر شیر

چگونه می‌توان عمر شیرآلات را افزایش داد؟

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به افزایش طول عمر شیرآلات در اختیارتان قرار بدهیم. شیرآلات جزو ابزارهای مهم در مصارف صنعتی و غیر صنعتی هستند و باید تلاش زیادی در استفاده صحیح از آنها بکنیم. شاید با خودتان بگویید که شیرآلات باکیفیت از طول عمر بالایی برخودار هستند ولی هر چقدر که شیرآلات جنس و کیفیت بالایی داشته باشند؛ مصرف صحیح ما در افزایش طول عمر شیرآلات تاثیر خواهد داشت. در مقابل عدم استفاده صحیح از شیرآلات، سبب خراب شدت آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.

اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی را راجع به افزایش طول عمر شیرآلات به دست بیاورید تا انتها با ما همراه باشید.

افزایش طول عمر شیرآلات

راهکارهای افزایش طول عمر شیرآلات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از شیرآلات باکیفیت طراحی و تولید شده‌اند که در شرایط مختلف دوام بالایی از خود نشان می‌دهند و کمتر دچار خرابی و از کار افتادگی می‌شوند. اما به هر حال، در صورت استفاده نادرست، همین شیرآلات باکیفیت نیز دچار خرابی می‌شوند و ممکن است حتی زودتر از طول عمر خود، از بین بروند. راهکارهایی وجود دارند که می‌توانیم به کمک آنها به افزایش طول عمر شیرآلات بپردازیم. از جمله راهکارهای افزایش طول عمر شیرآلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • انتخاب محصولات مناسب

در مرحله اول، سعی کنید شیرآلات باکیفیتی را خریداری کنید. از آنجایی که امروزه فروشگاه‌های مختلفی به عرضه انواع متفاوتی از شیرآلات می‌پردازند، انتخاب از میان آنها اندکی سخت است. برای تهیه شیرآلات باکیفیت و با جنس خوب می‌توانید به سایت صنف ما مراجعه کنید. البته سعی داشته باشید که در هنگام خرید شیرآلات به مواردی همچون شرکت سازنده، نوع برند محصول، شرایط آب و هوایی محل نصب شیرآلات و … توجه داشته باشید. ضمن اینکه نوع کاربری شیرآلات نیز در انتخاب آن تاثیر دارد. بهتر است شیری انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را به درستی رفع کند.

  • کنترل نشتی‌ها

نصب صحیح شیرآلات و کنترل نشتی آن‌ها تاثیر زیادی در افزایش دوام شیرآلات دارد چراکه در صورت نشتی آب و چکه کردن، شیرآلات در معرض آب و رطوبت قرار گرفته و در دراز مدت دچار خوردگی و پوسدگی خواهند شد. البته توجه داشته باشید که شیرآلات باکیفیت از فلزی ساخته می‌شوند که در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم هستند و قابلیت زد زنگ‌زدگی دارند ولی قرارگیری طولانی مدت در معرض رطوبت، این نوع از شیرآلات را نیز دچار فرسودگی می‌کند. برای کنترل و جلوگیری از نشتی لوله‌ها، می‌توانید از وسایلی نظیر نوار تفلون، واشر و … استفاده کنید.

  • بازرسی دوره‌ای شیرآلات
مطالعه بیشتر :  جنس شیرآلات حمام و دستشویی از چه چیزی است؟

هر چند ماه یک بار، سعی کنید شیرآلات و اتصالات آنها را از لحاظ نشتی، ترکیدگی، خوردگی، گرفتگی و … کنترل کنید تا قبل از جدیتر شدن مشکل، آن را حل کرده و از وارد شدن آسیب به شیرآلات جلوگیری شود.

افزایش طول عمر شیرآلات

  • تمیز کردن شیرآلات

برخی از شیرآلات از موادی مثل مس و برنج  ساخته میشوند که در گذر زمان دچار تغییر رنگ یا کدرشدگی میشوند. شما میتوانید به کمک برخی از مواد مثل آب و سرکه، آلودگی سطح شیرآلات را پاکسازی کنید. تمیز بودن سطح شیر و پاکسازی رطوبت و گرد و غبار، از زنگ زدن و خوردگی آنها جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید که نباید برای پاسکازی سطح شیر از مواد آسیب‌زا از جمله شوینده‌های که دارای اسید هیدروفلوئوریک، هیدروکلریک اسید، فسفریک اسید و یا دیگر حلال‌های سفید کننده هستند، استفاده کنید.

  • وارد نکردن فشار به شیرآلات

انواع مختلفی از شیرآلات وجود دارند که دسته‌ها و اهرم‌های متفاوتی دارند و شما باید طرز کار صحیح با آنها را یاد بگیرید. گاهی اوقات وارد کردن فشار بیش از حد به شیرآلات در حین استفاده از آنها، می‌تواند سبب شکستن و یا خراب شدن شیر شود.

  • عایق‌بندی در محیطهای سرد

اگر در محیطهای سرد و یخبندان زندگی می‌کنید، باید برای عایق‌بندی لوله‌های شیرآلات اقدام کنید چراکه در اثر یخ‌زدگی احتمال ترکیدن لوله‌ها و آسیب به شیرآلات وجود دارد.

  • روانکاری بخش‌های متحرک

شما می‌توانید برای افزایش طول عمر شیرآلات، قسمت‌های متحرک شیرآلات را به کمک مواد و روغن‌هایی، روانکاری کنید تا به راحتی باز و بسته شوند.

  • تعمیر قطعات خراب شده

همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم، بهتر است در فواصل زمانی مشخصی، قطعات و اتصالات شیر را بررسی کنید و در صورت وجود خرابی، خوردگی، ترکیدگی و … آن‌ها را تعمیر کنید. چراکه در صورت عدم تعمیر، ممکن است قسمت‌های آسیب دیده، قسمت‌های دیگر و سالم شیر را نیز تحت تاثیر قرار داده و خراب کنند.

  • تمیز کردن رسوب و جرم داخلی شیرآلات

آب برخی از مناطق ممکن است دارای رسوبات و املاح زیادی در داخل خود باشد و این رسوبات میتواند در داخل لوله‌ها و برخی قسمت‌های شیرآلات جرم گذاشته و رسوب تولید کند. در نتیجه سعی کنید گاهی اوقات به کمک برخی مواد شیمیایی، به جرم‌زدایی و رسوب‌زادیی شیرآلات بپردازید تا دوام و طول عمر آنها افزایش یابد. برای این کار می‌توانید هواکش شیر را نیز تمیز کنید. به این صورت که هواکش را جدا کرده و در محلولی از آب و سرکه قرار دهید. چند ساعت صبر کنید و آن را بشویید. در نهایت در محل خود قرار دهید.

مطالعه بیشتر :  بهترین مدل و خرید علم دوش معمولی

افزایش طول عمر شیرآلات

  • انتخاب شیرآلات گارانتی دار

سعی کنید شیرآلاتی تهیه کنید که دارای گارانتی هستند. در این صورت، اگر به هر دلیلی شیر خراب شود و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، می‌توانید شیر را به شرکت بازگردانده و شیری از همان نوع و جدید دریافت کنید.

  • نصب سیستمهای تصفیه آب

سعی کنید از سیستم تصفیه آب برای شیرآلات خود استفاده کنید. این سیستم ضمن افزایش طول عمر شیرآلات، از پر شدن فاضلاب و نشت آن جلوگیری خواهد کرد.

فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که انواع متفاوتی از شیرآلات را عرضه می‌کنند. اگر قصد خرید یا تعویض شیرآلات خانه خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت صنف ما، شیرآلاتی باکیفیت و البته دارای گارانتی تهیه کنید. پس از خرید شیر مورد نظر، تمامی موارد گفته شده را برای نگهداری صحیح از شیرآلات رعایت کنید تا در نهایت طول عمر شیرآلات افزایش یابد.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان، و نیز انواع  توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی، علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از طریق سایت صنف ما با فروشندگان و تولید کنندگان تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید