صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
تعمیر شاوری شیر ظرفشویی

چگونه شاوری شیر ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

شیر ظرفشویی شاوری، یکی از محبوب‌ترین شیرآلات آشپزخانه می‌باشد که دارای کاربرد بسیار عالی است. اما با توجه به نوع ساختار و مدلی که دارد، در طول استفاده نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. برای اینکه با قطعات اصلی این محصول و همچنین نحوه تعمیر شاوری شیر ظرفشویی آشنا شوید، توصیه می‌کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با قطعات شیر ظرفشویی شاوری

شیر ظرفشویی شاوری، دارای یک شیلنگ انعطاف‌پذیر است که از یک سری ساده یا چند حالته برای پاشش آب برخوردار می‌باشد. شیلنگ موردنظر بسته به مدل محصول، در داخل یک علمک لوله‌ای یا فنری قرار می‌گیرد و در صورت نیاز، از علمک جدا می‌شود و به صورت متحرک استفاده می‌شود. متحرک بودن شیلنگ این محصول، از قابلیت‌های خاص آن به شمار می‌رود که افراد می‌توانند از آن برای شستشوی نقاط مختلف سینک و یا ظروف بزرگ به نحو احسن استفاده نمایند.

شیر ظرفشویی شاوری دارای قطعات مختلفی است که هر یک از این قطعات می‌تواند در طول استفاده در اثر موارد مختلفی، دچار خرابی شوند. در تعمیر شاوری شیر ظرفشویی، باید قطعه یا بخش آسیب دیده و خراب شناسایی شود و سپس بسته به نوع آسیب، تعمیر یا تعویض قطعات موردنظر انجام بگیرد. قطعات مهم این محصول که در صورت خرابی یا صدمه دیدن باعث عدم کارکرد صحیح شیر ظرفشویی شاوری می‌شوند، به قرار زیر می‌باشند:

  • شیلنگ شاوری که به صورت متحرک می‌باشد و انتقال آب از خروجی اصلی به سرشیر را انجام می‌دهد.
  • شیر پیسوار که در قسمت زیرین سینک قرار می‌گیرد و به شیلنگ پیسوار و خروجی اصلی آب لوله کشی متصل است.
  • پرلاتور که در قسمت انتهایی علمک یا شیلنگ شیر ظرفشویی متصل است و می‌تواند تنظیم فشار آب را انجام دهد.
  • کارتریج که در قسمت اهرمی شیر ظرفشویی قرار دارد و به عنوان مهمترین قطعه شیرآلات، امکان تنظیم جریان آب، ترکیب آب سرد و گرم و همچنین جداسازی آن را انجام می‌دهد.
  • سرشیر که در انتهای بیرونی شیلنگ قرار دارد که به صورت ساده یا چند حالته طراحی شده است و خروج آب را از شیلنگ امکان‌پذیر می‌سازد.
مطالعه بیشتر :  چگونه می توانیم از نشتی شیرآلات بعد از نصب جلوگیری کنیم؟

نحوه تعمیر شاوری شیر ظرفشویی

برای ایراد‌یابی یا تعمیر شاوری شیر ظرفشویی، باید ایراد‌های اصلی این محصول را بشناسید و در صورت مشاهده ایراد خاصی از شیر ظرفشویی موردنظر، به راحتی منبع آسیب را شناسایی کرده و تعمیر لازم را انجام دهید. در ادامه انواع ایراد‌های این محصول و نحوه تعمیر آن‌ها را بیان می‌کنیم.

تعمیر شاوری شیر ظرفشویی

کاهش فشار آب

در برخی مواقع، شاهد کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی هستیم. این امر به علت رسوب‌گیری شیر پیسوار و همچنین پرلاتور صورت می‌گیرد. بسیاری از افراد با عدم آگاهی درباره این موضوع، برای تعمیر شاوری شیر ظرفشویی، از تعمیرکار کمک می‌گیرند، در صورتی که می‌تواند با چند اقدام ساده، رسوب زدایی را انجام داد تا فشار آب خروجی از سرشیر، افزایش یابد.

برای این کار ابتدا باید شیر پیسوار را بررسی کنید. اگر شیر پیسوار شما دارای فیلتر می‌باشد، کاهش فشار آب به علت رسوب‌گیری فیلتر این قطعه انجام شده است. برای تعمیر آن، باید فیلتر را باز کرده و تمیز کنید. اگر شیر پیسوار دارای فیلتر نباشد، رسوبات آب در پشت پرلاتور و یا حتی فیلتر سرشیر تجمع پیدا می‌کنند و در نتیجه فشار آب کاهش پیدا می‌کند.

می‌توانید با جداسازی پرلاتور یا فیلتر سرشیر، آن را با آب بشورید تا رسوبات آن جدا شود. در غیر این صورت محلول سرکه، می‌تواند در رسوب زدایی این قطعات مؤثر باشد که باید حدود یک شبانه روز، آن ها در داخل سرکه قرار بگیرند و سپس با فرجه و آب به طور کامل شسته شوند.

چگونه شاوری شیر ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

خرابی کارتریج

کارتریج یکی از قطعات مهم شیرآلات ظرفشویی می‌باشد که با خرابی آن، شیر ظرفشویی دارای عملکرد مطلوبی نخواهد بود و نیاز است که برای تعمیر شاوری شیر ظرفشویی اقدام کرد. در صورت خرابی کارتریج، این قطعه باید تعویض شود. به این صورت که با باز کردن دسته شیر، می‌توانید کارتریج را مشاهده نمایید که به راحتی از محل نصب جدا می‌شود. با جداسازی کارتریج معیوب، کارتریج جدید را جایگزین آن نمایید. علائمی که نشان می‌دهد این قطعه مهم خراب شده است، به عبارت زیر می‌باشند:

  • اهرم شیر سخت کار کند.
  • اهرم شیر بالا نماند و در نتیجه جریان آب را قطع کند.
  • سر شیر چکه نماید.
  • با تغییر جهت اهرم، دمای آب تغییر نکرده و آب سرد باشد.
مطالعه بیشتر :  جدول ارتفاع نصب شیرآلات بهداشتی توکار

خرابی شیلنگ شاوری

شیلنگ‌های که برای شیر ظرفشویی شاوری مورد استفاده قرار می‌گیرد به علت تحرک زیاد، امکان پارگی دارند. در این صورت، می‌توان به راحتی، شیلنگ را با آزاد کردن رزوه از قسمت سرشیر و انتهای شیلنگ، باز کرد و آن را با شیلنگ جدید و نو تعویض کرد.

با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت، می‌توانید ایراد‌های شیر ظرفشویی شاوری خود را پیدا کنید و در خانه با کمترین هزینه، تعمیر شاوری شیر ظرفشویی را انجام دهید. البته تهیه بهترین کیفیت شیر ظرفشویی شاوری، شما را از تعمیر این محصول به مدت زمان طولانی‌تری بی‌نیاز می‌کند. شما می‌توانید با خرید بهترین مدل و کیفیت این محصولات از فروشگاه آنلاین صنف ما، از شیر ظرفشویی شاوری، در طولانی مدت به نحو احسن استفاده نمایید.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید