صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
فرنگی برای فضاهای

چه نوع توالت فرنگی برای فضاهای کوچک مناسب است؟

در این مطلب می خواهین اطلاعاتی را راجع به توالت فرنگی برای فضاهای کوچک در اختیارتان قرار بدهیم. توالت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان است که به عنوان جزء جدایی ناپذیر آن شناخته می‌شود. امروزه استفاده از توالت فرنگی در کنار توالت ایرانی بسیار رایج شده است. توالت فرنگی انواع گوناگونی دارد و در مدل‌ها و سایزهای خاصی به بازار عرضه می‌شود.

یکی از سوالاتی که پیش از خرید توالت فرنگی برای اغلب خریداران ایجاد می‌شود این است که چه نوع توالت فرنگی برای فضاهای کوچک مناسب است؟ اگر سرویس بهداشتی محل سکونت شما وسعت چندان زیادی ندارد و به دنبال این هستید که از همین فضای محدود بیشترین استفاده را داشته باشید، این مطلب مناسب شما خواهد بود. ما قصد داریم به طور مختصر بهترین انواع توالت فرنگی برای فضاهای کوچک را معرفی ‌کنیم.

اهمیت انتخاب توالت فرنگی برای فضاهای کوچک

یکی از نگرانی‌هایی که اغلب افراد دارند این است که در فضای کوچک سرویس بهداشتی خود چگونه می‌توانند بخشی را برای نصب توالت فرنگی در نظر بگیرند. برخی نیز این سوال را دارند که آیا اصلا امکان دارد در یک فضای کوچک اقدام به نصب توالت فرنگی کرد؟

در معماری‌های جدید و امروزی معمولا بخشی از سرویس بهداشتی یا حمام را برای قرار دادن توالت فرنگی در نظر می‌گیرند. این توالت فرنگی می‌تواند بسته به وسعت محیط کوچک یا بزرگ باشد. البته توجه داشته باشید که تمام این سایزبندی‌ها استاندارد هستند.

علاوه بر سایزبندی، مدل توالت فرنگی نیز در شیوه نصب آن تاثیرگذار است. اگر با انواع مدل‌های توالت فرنگی در بازار آشنا باشید، می‌توانید در هنگام خرید، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. چند نمونه از انواع توالت فرنگی به شرح زیر هستند:

  • توالت فرنگی یک تکه
  • توالت فرنگی دو تکه
  • توالت فرنگی دیواری
  • توالت فرنگی وال هنگ

این توالت فرنگی‌ها همچنین از نظر طرح، سایز، رنگ‌بندی و برند نیز به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

مطالعه بیشتر :  وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع

توالت فرنگی برای فضاهای کوچک

ویژگی‌های توالت فرنگی مناسب فضای کوچک

برای اینکه بدانید چه نوع توالت فرنگی برای فضاهای کوچک مناسب است، باید با مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات آشنا شوید. یک توالت فرنگی کاربردی برای فضاهای کوچک باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ابعاد توالت فرنگی کاملا مناسب با فضایی است که برای نصب آن در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که طول، عرض، ارتفاع و عمق توالت فرنگی‌ها بسته به مدل آن‌ها که می‌توانند در انواع یک تکه، دو تکه و… باشند، متفاوت است.
  • اتاقک توالت فرنگی نباید بیش از اندازه بزرگ باشد، چرا که فضای زیادی را از سرویس بهداشتی اشغال می‌کند.
  • اندازه مخزن توالت فرنگی نیز در میزان اشغال فضای موجود تاثیرگذار است. به هر اندازه که مخزن بزرگ باشد به همان اندازه نیز فضای بیشتری را اشغال می‌کند. بنابراین می‌توان گفت، نوعی از توالت فرنگی برای فضاهای کوچک مناسب است که کاسه کوچک‌تری نیز داشته باشد.
  • شکل کاسه توالت فرنگی نیز باید به گونه‌ای باشد که با فضای در نظر گرفته شده برای آن همخوانی داشته باشد. توالت‌های فرنگی از نظر طراحی کاسه مدل‌های متنوعی دارند. همین متفاوت بودن شکل ساختاری کاسه توالت باعث می‌شود تا فضای متفاوتی از سرویس بهداشتی را اشغال کند.

ابعاد توالت فرنگی مناسب فضاهای کوچک

ابعاد توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در شیوه نصب آن است. اگر به دنبال یک توالت فرنگی مناسب برای فضای کوچک سرویس بهداشتی خود هستید، بهتر است در اولین گام از خرید، ابعاد آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. همانطور که اشاره کردیم، توالت فرنگی‌های مختلف بسته به مدلی که دارند از ابعاد متفاوتی برخوردار هستند و استاندارد طول، عرض و ارتفاع در آن‌ها نیز متفاوت است. در ادامه به بررسی این ابعاد می‌پردازیم.

  • توالت فرنگی یک تکه: طول این نوع توالت فرنگی چیزی بین ۵۳ الی ۷۸ سانتی متر است. عرض این توالت‌ها نیز نهایتا می‌تواند تا ۵۰ سانتی متر باشد. ارتفاع کاسه توالت از سطح زمین نیز می‌تواند چیزی حدود ۳۵ تا ۴۱ سانتی متر باشد. عمق این توالت فرنگی هم بین ۶۸ تا ۷۶ سانتی متر است.
  • توالت فرنگی دو تکه: توالت‌های دو تکه از نظر عرض، عمق و بدنه شباهت زیادی به نوع یک تکه دارند. اما معمولا ارتفاع آن‌ها بیشتر از مدل یک تکه است.
  • توالت وال هنگ را می‌توانید در ارتفاع‌های بلندتری سفارش دهید.
مطالعه بیشتر :  سینک استیل بهتر است یا سینک گرانیتی ؟ کدام را بخرم؟

توالت فرنگی وال هنگ، گزینه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک

اگر می‌خواهید بدانید دقیقا چه نوع توالت فرنگی برای فضاهای کوچک مناسب است، ما در این بخش برای شما یک پیشنهاد کاربردی داریم. توالت فرنگی وال هنگ یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع توالت فرنگی است که می‌توانید به راحتی از آن در سرویس بهداشتی‌ها با ابعاد و مساحت کم استفاده کنید.

آنچه که در نصب توالت فرنگی وال هنگ مهم است، مساحت دیواری است که توالت باید درون آن نصب شود. توالت فرنگی وال هنگ جزء مدرن‌ترین و جدیدترین توالت فرنگی‌های حال حاضر در بازار است که اغلب افراد ترجیح می‌دهند از این مدل توالت در سرویس حمام و دستشویی خود استفاده کنند. این نوع توالت فاقد پایه است و از دیوار آویزان می‌شود. این توالت فرنگی علاوه بر فضای کمی که اشغال می‌کند، می‌تواند تا وزن ۴۰۰ کیلوگرم را به خوبی تاب آورد.

توالت فرنگی برای فضاهای کوچک

مزایای داشتن توالت فرنگی برای فضاهای کوچک

از مهم‌ترین مزایای داشتن توالت فرنگی برای فضاهای کوچک می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

  • داشتن توالت فرنگی مجزا که بتوان به راحتی آن را در هر فضایی با ابعاد کم نصب کرد باعث می‌شود تا شما در هنگام شلوغ بودن سرویس بهداشتی بتوانید به راحتی از توالت مجزا استفاده کنید.
  • این نوع توالت فرنگی به دلیل ابعاد کوچک‌تری که دارد باعث می‌شود تا شما بتوانید از سرویس بهداشتی با کمترین میزان وسعت بیشترین استفاده را داشته باشید.
  • به طور کلی نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی‌های کوچک، نسبت به توالت‌های ایرانی از نظر ظاهری گزینه جذاب‌تری به شمار می‌رود و اجازه می‌دهد تا شما بتوانید از روشویی نصب شده در محل، راحت‌تر استفاده کنید.

توالت فرنگی برای فضاهای کوچک

نکات مهم در خرید یک توالت فرنگی مناسب

از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید توالت فرنگی مد نظر داشته باشید عبارتند از:

  • توجه به ابعاد توالت فرنگی و ابعاد محلی که برای نصب آن در نظر گرفته‌اید در خرید آن بسیار مهم است.
  • اندازه کاسه توالت فرنگی باید با فضای سرویس بهداشتی مطابقت داشته باشد تا نشستن و استفاده از آن آسان باشد.
  • از آن جایی که توالت فرنگی وال هنگ به صورت توکار و داخل دیوار نصب می‌شود، نیاز به یک سری اتصالات دارد که باید کاملا محکم و اصولی انجام شوند. قبل از خرید و انتقال توالت فرنگی به محل، بهتر است محل اتصالات آن را آماده کنید.
مطالعه بیشتر :  مراحل تولید شیرآلات بهداشتی + نکات مهم و کاربردی

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید