صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

انتخاب شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

در این مطلب می خواهیم به اهمیت انتخاب شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای بپردازیم. آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است. با توجه به اینکه در معماری‌های جدید، طراحی آشپزخانه به صورت اپن و جزیره‌ای است، فضای آشپزخانه و تجهیزات داخل آن بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. از این رو باید در انتخاب شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای نهایت دقت را به کار برد. شیرآلات جزء جدایی ناپذیر از فضای آشپزخانه هستند که تاثیر زیادی روی ظاهر آن دارند.

با توجه به اینکه طراحی آشپزخانه‌های اوپن بسیار لوکس و امروزی است، باید در خرید شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای نیز حساسیت بیشتری به خرج داد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای آشنا کنیم.

اگر شما هم می خواهید راجع به شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای اطلاعاتی به دست بیاورید تا انتها با ما همراه باشید.

شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

پیش از اینکه درباره شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای صحبت کنیم، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا اصلا توجه کردن به این موضوع اهمیت دارد؟ شیرآلات جزء ضروریات هر خانه‌ای هستند. فضای آشپزخانه نیز بخشی از خانه است که علاوه بر آشپزی و پخت و پز، عملیات دیگری همچون؛ شستشوی ظروف، شستن سبزیجات، میوه‌ها و… نیز در آن انجام می‌شود. از این روست که استفاده از شیرآلات در فضای آشپزخانه بسیار مهم است.

اما امروزه با بروز شدن همه چیز، افراد ترجیح می‌دهند برای طراحی، معماری و حتی انتخاب تجهیزات خانه، بیشتر به فانتزی‌های خود توجه داشته باشند. در حال حاضر ساختمان‌های تازه ساخت دارای آشپزخانه‌های فوق العاده لوکس هستند که از بهترین امکانات برخوردارند.

طراحی آشپزخانه‌ها به صورت اپن یا جزیره‌ای است. بنابراین افراد کاملا به فضای داخل آشپزخانه اشراف دارند. به همین جهت بهتر است در انتخاب وسایلی همچون کابینت‌ها، سینک ظرفشویی، شیرآلات و… به سراغ محصولاتی رفت که علاوه بر کارایی معمول، از زیبایی ظاهری زیادی برخوردار باشند و کاملا با سبک دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشند.

مطالعه بیشتر :  تاثیر شیرآلات در دکوراسیون چقدر است ؟ + اهمیت طراحی

شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

ویژگی‌های بهترین انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

به طور کلی بهترین و مناسب‌ترین انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  1. شیرآلات آشپزخانه نسبت به دیگر انواع شیرآلاتی که در هر خانه‌ای استفاده می‌شوند، کمی متفاوت هستند. به همین جهت بهتر است برای انتخاب این نوع شیرآلات به سراغ محصولاتی بروید که جنس آن‌ها فاقد سرب باشد.
  2. استانداردترین و باکیفیت‌ترین جنس در شیرآلات آشپزخانه، جنس برنج است.
  3. معمولا شیرآلاتی که وزن کمتری دارند، از دوام و طول عمر کمتری نیز برخوردار هستند. بنابراین اگر به دنبال شیرآلات خوب و باکیفیت هستید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که از وزن بیشتری برخوردار باشند.
  4. در انتخاب شیرآلات باید به کیفیت مغزی و کارتریج آن دقت زیادی کنید.
  5. شیرآلاتی که ارتفاع بیشتری دارند، هم شستشوی ظروف را راحت‌تر می‌کنند و هم از نظر ظاهری نمای بهتری به فضای آشپزخانه‌های امروزی می‌بخشند.
  6. بهترین مواد برای آبکاری شیرآلات آشپزخانه آبکاری کروم، الکترواستاتیک و آبکاری PVD است.
  7. در خرید شیرآلات آشپزخانه به سراغ بهترین و معتبرترین برندها بروید. چرا که برندهای معتبر، شناخته شده و باتجربه، معمولا بهترین، باکیفیت‌ترین و زیباترین انواع شیرآلات را برای آشپزخانه‌های اپن و جزیره‌ای طراحی و تولید می‌کنند.

در ادامه شما را با چند نمونه از انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه‌های اپن و جزیره‌ای آشنا می‌کنیم.

شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

شیرآلات اهرمی ساده

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که زیبایی در سادگی است. شیرآلاتی که از طراحی ساده و در عین حال بروزی برخوردار هستند، هیچ گاه زیبایی خود را از دست نمی‌دهند و همیشه جذابیت دارند. این نوع شیرآلات با هر نوع سبک دکوراسیونی هماهنگی دارند.

می‌توان گفت شیرآلات اهرمی ساده در حال حاضر جزء رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع شیر در بازار محسوب می‌شوند. این محصولات علاوه بر طراحی شیک و مدرن خود، استفاده بسیار راحتی نیز دارند و می‌توان به آسانی با حرکت دادن اهرم آن‌ها به سمت چپ و راست، دمای آب را در آن‌ها تنظیم کرد.

در واقع مهم‌ترین تفاوت این نوع شیرآلات با شیرآلات قدیمی در همین اهرمی بودن آن‌هاست. شیرآلات اهرمی از نظر جنس و رنگ‌بندی تنوع فوق العاده بالایی در بازار دارند. رنگ‌های طلایی، مشکی، کروم و سفید این شیرآلات جزء لوکس‌ترین و مدرن‌ترین انواع آن‌ها هستند که می‌توان متناسب با دکوراسیون آشپزخانه مناسب‌ترین آن را انتخاب کرد.

مطالعه بیشتر :  معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه لوکس و لاکچری برای شما

شیرآلات فنری

یکی دیگر از انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه‌های اپن و جزیره‌ای، شیرآلات فنری هستند. این شیرآلات علاوه بر ظاهر خاص و منحصر به فردی که دارند، به دلیل طراحی فنری مانند خود، شستشوی تمامی نواحی سینک را بسیار راحت و آسان می‌کنند. با کشیدن دهانه شیرآلات به هر سمت می‌توان دورترین نقاط سینک را به خوبی تمیز کرد. حتی برخی از انواع آن دارای دکمه‌ای روی بدنه خود هستند که با فشردن این دکمه می‌توان نحوه پاشش آب را تغییر داد.

شیرآلات چرخشی

یکی دیگر از انواع شیرآلات مناسب برای آشپزخانه‌های اپن و جزیره‌ای که می‌توانند جلوه خاص و زیبایی به آن ببخشند، شیرآلات چرخشی هستند. این نوع شیرآلات دارای دو لوله افقی و عمودی هستند که امکان چرخش ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کنند. به این صورت امکان دسترسی راحت به تمام بخش‌های سینک وجود خواهد داشت. اگر به دنبال یک شیر ظرفشویی مدرن و خاص هستید، می‌توانید در لیست خرید خود، این گزینه را نیز در نظر داشته باشید.

شیرآلات دو منظوره

افراد زیادی هستند که در آشپزخانه خود علاوه بر شیر ظرفشویی یک شیر مجزا جهت تصفیه آب دارند. داشتن دو شیر در کنار هم شاید ظاهر چندان جالبی نداشته باشد. خوشبختانه تولیدکنندگان شیرآلات برای این موضوع نیز تدبیری اندیشیده‌اند. شیرآلات دو منظوره دقیقا به همین جهت طراحی و ساخته شده‌اند.

این محصولات علاوه بر تنوع طرح و رنگ بالایی که دارند، می‌توانند دسترسی شما را به آب شهری و آب تصفیه شده به صورت همزمان فراهم کنند. برای این منظور نیز دارای دو اهرم و دو خروجی آب مجزا هستند. با اینکه قیمت این نوع شیرآلات نسبت به شیرآلات معمولی بیشتر است، اما برای آشپزخانه‌های اپن و جزیره‌ای که همه وسایل در آن‌ها مشهود است، بهترین گزینه می‌باشند و ارزش خرید دارند.

شیرآلات مناسب برای آشپزخانه های اپن و جزیره ای

بهترین رنگ برای شیرآلات آشپزخانه

تنوع رنگ در شیرآلات آشپزخانه بسیار بالاست. به نحوی که شما در هنگام خرید قدرت انتخاب بالایی داشته و می‌توانید کاملا متناسب با سلیقه خود عمل کنید. پرکاربردترین رنگ‌ها در شیرآلات آشپزخانه عبارتند از: سفید، طلایی، کروم، مشکی، رزگلد، برنزی و فانتزی. البته شما در انتخاب رنگ محدود به این موارد نیستید و می‌توانید به سراغ شیرآلاتی بروید که از نظر طرح و رنگ بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون و رنگ‌بندی فضای آشپزخانه‌تان داشته باشد.

مطالعه بیشتر :  لیست قیمت شیرآلات ساختمانی راسان ۱۴۰۲ | شیرآلات راسان

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید