صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
عمر مفید شیرآلات

شیرآلات چه مدت عمر مفید دارند؟

شیرآلات یکی از اجزای مهم هر خانه است که زیبایی آن در طراحی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد. بسیاری از افراد در کنار این که به دنبال شیرآلات ارزان قیمت هستند، این انتظار را هم دارند که محصول مورد نظر دارای کیفیت بالا و عمر و ماندگاری طولانی هم باشد. اما باید این نکته را بدانید آن چه در افزایش طول عمر و دوام شیرآلات بسیار مهم است، نحوه نگهداری و استفاده صحیح آن‌ها است. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که عمر مفید شیرآلات چقدر است و چگونه می‌توان با نگهداری صحیح عمر آن را افزایش داد. با ما همراه باشید.

راهکار‌های افزایش عمر مفید شیرآلات

امروزه کیفیت شیرآلات به گونه‌ای است که همانند لوله و اتصالات upvc می‌توانند عمر طولانی مدتی داشته باشند و در شرایط آب و هوایی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اما این تجهیزات حتی اگر از مواد با کیفیت و مرغوبی ساخته شوند ممکن است به دلایل مختلف و عدم نگهداری درست و اصولی پس از مدتی زیبایی و کیفیت خود را از دست دهند. در این قسمت راهکار‌هایی برای افزایش طول عمر مفید شیرآلات به شما ارائه خواهیم داد.

انتخاب محصولات مناسب

اولین راهکار این است که محصولات مناسب و با می‌فیت انتخاب کنید. امروزه تنوع و تعدد شیرآلات بسیار زیاد شده است و همین موضوع باعث شده تا مشتریان هنگام خرید شیرآلات با تعداد زیادی از برند‌ها و مدل‌ها روبرو شده و در انتخاب دچار سردرگمی شوند. برای انتخاب شیرآلات باید به مواردی همچون نوع نیاز پروژه‌ها، برند سازنده، کشور سازنده، جنس شیرآلات، شرایط آب و هوایی منطقه و غیره توجه داشت. چرا که هر کدام از این عوامل می‌توانند به طور جداگانه در طول عمر شیرآلات موثر باشند.

عمر مفید شیرآلات

بازرسی دوره ‌ای شیرآلات

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توان برای افزایش عمر مفید شیرآلات انجام داد، بازرسی دوره‌ای آن‌ها است. با انجام این بازرسی‌ها می‌توان به راحتی مشکلات موجود در آن‌ها را شناسایی کرد و از به وجود مشکلات احتمالی در آینده هم پیشگیری کرد. در حقیقت با بازرسی بخش‌های مختلف لوله و اتصالات و شیرآلات می‌توان مشکلاتی همچون نشتی، گرفتگی، ترکیدگی، خوردگی و غیر را شناسایی کرد و قبل از این که مشکل توسعه یابد و جدی‌تر شود، آن را برطرف کرد.

مطالعه بیشتر :  آیا برای نصب شیرآلات به لوله‌کش نیاز داریم؟

تمیز کردن شیرآلات

یکی از مهم ‌ترین عواملی که روی افزایش عمر مفید شیرآلات تأثیر زیادی دارد، تمیز کردن شیرآلات است. در واقع تمیز کردن این محصول با استفاده از موادی همچون آب و سرکه و خشک کردن آن‌ها می‌تواند هر نوع آلودگی را از سطح آن حذف کند. این موضوع باعث می‌شود تا شیرآلات شما کمتر دچار خوردگی، زنگ زدگی و رسوب شود.

شیرآلاتی که جنس آن‌ها از موادی همچون برنج و مس است، به مرور زمان دچار تغییر رنگ و کدری می‌شود. علاوه بر آن ممکن است ظاهر آن‌ها را زشت و ناخوشایند کند که در این صورت آسیب پذیرتر هم یم شوند. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود تمام شیرآلات آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی خود را مرتباً تمیز کنید.

البته نکته‌ای که باید در مورد این موضوع بدانید‌ای است که استفاده از بعضی از مواد‌های شوینده و ضدعفونی‌کننده خود می‌تواند باعث آسیب رسیدن به شیرآلات شود. پس لازم است که قبل از استفاده از هر نوع ماده شوینده جدیدی، اطمینان حاصل کنید که آسیبی به شیرآلات نمی‌رساند و باعث تغییر رنگ آن نمی‌شود.

روان کاری بخش‌ های متحرک شیرآلات

همان طور که می‌دانید شیرآلات دارای بخش‌های مختلفی هستند که تعدادی از آن‌ها متحرک و تعداد دیگری ثابت هستند. زمانی که شیر‌ها باز و بسته می‌شوند، باید روان کاری شوند. برای این کار می‌توان با تزریق مواد روان‌کننده به محل مورد نظر، باعث حرکت ساده‌تر آن‌ها و در نتیجه افزایش طول عمر مفید شیرآلات می‌شود.

عایق ‌بندی در محیط‌ های سرد

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای شیرآلات به وجود می‌آید، ترکیدگی در اثر یخ زدن ناشی از سرما است. در بسیاری از مناطق سردسیر در صورتی که شیرآلات در مجاورت مستقیم هوای سرد قرار بگیرند، آب درون لوله یخ‌زده و باعث ترکیدگی می‌شود. برای افزایش طول عمر این شیرآلات در محیط‌های سرد حتماً از عایق لوله و یا سایر روش‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده کنید.

تمیز کردن رسوب و جرم داخلی شیرآلات

شیرآلاتی که به آب تصفیه شده دسترسی ندارند، می‌توانند دچار مشکلات متعددی شوند که یکی از آ‌ها رسوب گرفتن لوله‌ها و شیرآلات است از این رو لازم است به صورت مستمر و مداوم آن‌ها را رسوب‌گیری و جرم زدایی کرد تا موجب وارد شدن خسارات بیشتر همچون خوردگی، زنگ زدگی و غیره نشود.

مطالعه بیشتر :  خرید سردوش رسوب گیر مستقیم از کارخانه

عمر مفید شیرآلات

کنترل نشتی ‌ها

نصب مناسب شیرآلات و کنترل نشتی‌ها نقش بسیار مهمی در کیفیت و عمر مفید شیرآلات دارد. از آن جایی که شیرآلات صنعتی، غیر صنعتی و ساختمانی همگی از فلز ساخته می‌شوند، می‌توانند در برابر عوامل مختلفی همچون خوردگی مقاومت کمتری نسبت به موادی همچون پلیمر‌ها و پلاستیک‌ها نشان دهند و به مرور زمان دچار پوسیدگی و در نهایت خراب شدن می‌شوند.

اما خوشبختانه می‌توان با کنترل و سرویس‌های دوره‌ای خیلی زود متوجه نشتی لوله‌ها شد و به راحتی و با استفاده از موادی همچون نوار تفلون، واشر‌ها و غیره محل نشتی را کنترل کرد و جلوی آن را گرفت. در این صورت عمر مفید شیرآلات هم افزایش خواهد یافت.

نسبت به ضمانت محصول آگاه باشید

در مواقع سرویس و نگهداری از شیرآلات، مصرف‌کنندگان بیشتر به ظاهر و جنبه‌های فنی عملکرد این محصول توجه می‌کنند. درست است که این موضوع مهم است اما موضوع مهم‌تری که وجود دارد، ضمانتهای مرتبط با وسیله است که نباید از آن غافل شد. بیشتر شیرآلاتی که در بازار به فروش می‌رسند دارای ضمانتهای مدت دار و بعضا نامحدود برای بعضی از قطعات خود هستند.

آگاهی نسبت به ضمانت محصول خود می‌تواند در آینده شما را از خسارات مالی وارد شده خلاص کند و باعث صرفه‌جویی مالی شود. اما در نهایت بسیاری از مصرف‌کنندگان قطعاتی را خریداری می‌کنند که همچنان تحت پوشش ضمانت هستند. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، حتماً به نگاهی به ضمانت نامه آن بیاندازید. تنها در چنین مواقعی است که در صورت بروز مشکل می‌توانید از بروز دردسر‌های بیشتر جلوگیری کرده و در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید