صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
تولید شیرآلات به

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی + نکات مهم و کاربردی

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به مراحل تولید شیرآلات بهداشتی در اختیارتان قرار بدهیم. شیرآلات بهداشتی جزء جدایی ناپذیر از هر ساختمانی هستند. این شیرآلات از نظر مدل، طرح و رنگ‌بندی تنوع فوق العاده بالایی دارند. از این رو در خرید شیرآلات، خریداران می‌توانند کاملا با دست باز عمل کنند. اصولا کارخانجات و برندهای مختلف، تکنیک‌های خاصی برای تولید شیرآلات دارند. همین موضوع سبب می‌شود تا محصولات در نهایت از نظر سطح کیفی متفاوت از یکدیگر باشند. اما به طور کلی مراحل تولید شیرآلات بهداشتی برای تمامی سازندگان آن مشترک است که در این مطلب قصد داریم به بررسی مراحل تولید شیرآلات بهداشتی بپردازیم.

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی

تولید شیرآلات بهداشتی به طور کلی و جامع شامل ۱۳ مرحله اصلی است. طی این مراحل محصولات مطابق با درخواست مشتریان و یا براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا، طراحی، قالب‌بندی و ساخته می‌شوند. در مراحل تولید شیرآلات بهداشتی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود تا محصولات با بالاترین استانداردهای ممکن در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند. در ادامه به شرح این ۱۳ مرحله می‌پردازیم.

۱.طراحی شیرآلات

از مهم‌ترین مراحل تولید شیرآلات بهداشتی می‌توانیم به مرحله طراحی اشاره کنیم. این مرحله نیاز به شناخت دقیق بازار دارد. از آن جایی که نیاز، سلیقه و رضایت خاطر مشتریان در درجه اول از اهمیت بالایی برخوردار است، باید تولیدکنندگان به دنبال تولید محصولاتی باشند که کاملا منطبق بر نیاز مشتریان باشند. طرح‌های موردنظر به کمک نرم افزارهای سه بعدی طراحی و آماده ارسال به مرحله بعدی می‌شوند.

۲. ساخت قالب

دومین مرحله از مراحل تولید شیرآلات بهداشتی، مرحله ساخت قالب است. در این مرحله دو قالب اصلی طراحی و ساخته می‌شوند که برای تولید شیرآلات به این دو قالب نیاز است. این دو قالب، قالب‌های ماهیچه و ریخته‌گری هستند. برای طراحی و بررسی فضای داخلی قالب‌ها نیز از یک نرم‌افزار شبیه‌سازی شده استفاده می‌شود. در پایان و بعد از بررسی‌های کامل، قالب‌ها را به وسیله دستگاه CNC تولید می‌کنند.

مطالعه بیشتر :  روش اندازه گیری توالت فرنگی مناسب با محیط

۳. شمش ریزی

در این مرحله لازم است برای فرایند ریخته گری، شمش برنج استاندارد آماده شود. یک شمش خوب و باکیفیت باید متشکل از ۵۹ الی ۶۰ درصد مس، ۲.۵ درصد سرب، ۳۸ درصد روی و مقداری ناخالصی باشد. به طور کل در مرحله شمش ریزی از موادی استفاده می‌شود که در آن‌ها مقادیری برنج وجود داشته باشد.

از جمله این مواد می‌توانیم به پسماندها و قراضه‌های برنجی، سربار کوره‌های ریخته‌گری برنج، مس، روی، آلومینیوم، شمش، گرد برنج حاصل از پرداختکاری و برشکاری اشاره کنیم. برای تولید شمش، تمام این مواد را در کوره ذوب می‌کنند و آن‌ها را به کمک دستگاه کوانتومتر و استانداردسازی داخل قالب شمش می‌ریزند.

۴. ماهیچه گیری

در این مرحله ابتدا ماسه‌ای که به رزین آغشته شده را در قالب‌های داغی تزریق می‌کنند. دمای این قالب‌ها چیزی حدود ۲۵۰ درجه سانتی گراد است. ماسه تزریق شده به کمک هوای فشرده شده داخل قالب، شکل قالب را به خود می‌گیرد. این عمل را در اصطلاح، عمل ماهیچه گیری می‌گویند.

۵. ماهیچه سابی

این مرحله همانطور که از نامش پیداست، قرار است ماهیچه‌های آماده شده از مرحله قبل را به کمک عملیات سنباده زنی صاف و یکدست کند. برای این کار نیز از سوهان و یا سنباده‌های صنعتی مخصوص استفاده می‌شود. پس از این کار، ماهیچه‌ها را داخل قالب‌های مخصوص ریخته‌گری می‌ریزند و اطراف آن را به کمک مواد مذاب کاملا پر می‌کنند. در نهایت بعد از سرد شدن قالب‌ها و شکل گرفتن طرح شیرآلات، از داخل شیر تخلیه می‌گردد.

۶. ریخته‌گری شیرآلات بهداشتی

این مرحله را می‌توان یکی از سخت‌ترین مراحل تولید شیرآلات بهداشتی به شمار آورد. در کارخانجات صنعتی معمولا ریخته‌گری را به دو صورت دستی و ماشینی انجام می‌دهند. در تولید شیرآلات، شمش‌های برنجی که از مرحله‌های قبل آماده شده‌اند را درون کوره‌های گازی و داخل بوته‌های گرافیتی به وزن ۸۰۰ کیلوگرم ذوب می‌کنند. در نهایت مواد مذاب شده را که دمایی معادل ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد دارند داخل قالب‌های ریخته‌گری می‌ریزند.

۷. مرحله تخلیه ماسه

حال به مرحله‌ای می‌رسیم که باید در آن ماسه از داخل شیر تخلیه شود. پس از اینکه قطعات ریخته شده از نظر ظاهری بررسی و کنترل شدند، باید آن‌ها را داخل کوره گرم کرده و سپس به کمک دستگاه ویبره، ماسه‌ای که حاصل از خشک شدن ماهیچه‌هاست را تخلیه کرد.

مطالعه بیشتر :  سینک استیل بهتر است یا سینک گرانیتی ؟ کدام را بخرم؟

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی

8. برشکاری شیرآلات ریخته شده

در این مرحله باید هر چه برآمدگی، ناهمواری و زائده‌ای که در مراحل قبل روی سطح شیرآلات به وجود آمده را به وسیله سنگ برش خورده از بین برده و سطح کار را کاملا صاف و یکنواخت کرد. اینگونه قطعات آماده ورود به مرحله پرداخت کاری می‌شوند.

۹. ماشین کاری

حال قطعات سالم بدست آمده از مراحل تخلیه و برشکاری وارد مرحله ماشین کاری می‌شوند. این مرحله برای آن است که محل سوراخ، رزوه و همچنین جای پیچ‌ها روی قطعات ایجاد شود.

۱۰. پرداخت کاری

در این مرحله از مراحل تولید شیرآلات بهداشتی، از نوار پرداخت استفاده می‌کنند تا سطح کار به طور کامل صیقل داده شود. این عملیات شیرآلات را برای ورود به مرحله آبکاری آماده می‌کند. این مرحله باید با دقت بالایی انجام شود. چرا که ایجاد کوچک‌ترین موجی روی سطح کار، باعث می‌شود تا از کیفیت نهایی کار کاسته شود.

۱۱. آبکاری

در این مرحله قرار است پوشش رنگی مناسبی که در نظر گرفته شده، روی شیرآلات قرار گیرد. شیرآلات در این مرحله با توجه به روش آبکاری و نوع پوشش رنگی انتخاب شده، فرایندهای مختلف و متفاوتی را سپری می‌کنند. در واقع می‌توانیم بگوییم آبکاری به روش‌های مختلفی همچون آبکاری نیکل-کروم، آبکاری پودری-کوره‌ای و… انجام می‌شود.

۱۲. مونتاژ و بسته‌بندی شیرآلات

در این مرحله باید ملزوماتی که مورد تایید واحد کنترل کیفی هستند همچون مهره‌ها، کارتریج، نشان سرد و گرم و… روی بدنه شیرآلات آبکاری شده مونتاژ گردند. در پایان نیز شیرآلات آماده شده داخل جعبه‌های مخصوص قرار گرفته و به انبار ارسال می‌شوند تا در نهایت به دست مشتریان برسند.

مراحل تولید شیرآلات بهداشتی

۱۳. ارسال به بخش کنترل کیفیت

این مرحله، آخرین قسمت از مراحل تولید شیرآلات بهداشتی است که می‌تواند به دو صورت دستی یا مکانیزه در کارخانجات انجام شود. در این مرحله قرار است سطح کیفی شیرآلات ساخته شده به طور دقیق آنالیز و بررسی شود. برندهای تولیدکننده شیرآلات سعی می‌کنند در این مرحله نهایت دقت و حساسیت را به کار ببرند تا در نهایت خروجی محصولات تا حد امکان بیشترین تطابق و هماهنگی را با نیاز مشتریان داشته باشد.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر :  لیست بهترین تولید کننده های شیرآلات در سال 1401

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید