صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
ابزار برای نصب شیرآلات

برای نصب شیرآلات به چه ابزاری نیاز داریم؟

یکی از لوازم پر مصرف در خانه و یا محیط‌های دیگر، انواع شیرآلات، از جمله شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات حمام، شیرآلات سرویس بهداشتی و … هستند. از آنجایی که شیرآلات کاربرد بالایی در محیط‌های مختلف دارند، از این رو یابد در انتخاب جنس باکیفیت دقت زیادی داشته باشید. شما می‌توانید برای تهیه مرغوبترین نوع شیرآلات به صنف ما مراجعه کنید. نکته مهم دیگر اهمیت نصب آنها و ابزار برای نصب شیرآلات است. یعنی به همان اندازه که خرید شیر باکیفیت اهمیت دارد، نصب اصولی آن نیز از اهمیت بالایی برخودار است و بر روی کارکرد صحیح شیر آب تاثیر می‌گذارد.

اهیمت نصب صحیح شیرآلات

اهمیت نصب صحیح شیرآلات بسیار بالا بوده و در صورت صحیح نادرست شیر، دوام شیر کمتر شده و به درستی کار نخواهد کرد. به همین دلیل بهتر است از ابزار برای نصب شیرآلات استفاده شود. از جمله دلایل اهمیت نصب صحیح شیرآلات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • اطمینان از عملکرد صحیح شیرآلات؛ طبیعتا اگر شیرآلات به درستی نصب شوند، خیال ما نیز از بابت کارکرد صحیح آن در دراز مدت راحت خواهد شد.
  • جلوگیری از نشتی آب؛ اگر شیرآلات به درستی نصب نشوند؛ اولین مشکل ایجاد شده، نشتی آب خواهد بود. نتیجه نشتی آب نیز، هدر رفتن و اتلاف آب، افزایش هزینه‌های آب، برق، گاز و … خواهد بود.
  • افزایش طول عمر شیرآلات؛ نتیجه بعدی نصب صحیح شیرآلات، افزایش طول عمر و دوام شیرآلات است.
  • زیبایی؛ شیرآلات در صورن نصب نادرست، ظاهری نامناسب و زشتی به دکوراسیون شما می‌بخشد.

توجه داشته باشید که نصب شیرآلات، یک امر تخصصی است و بهتر است برای نصب آن از یک نصاب باتجربه و متخصص استفاده کنید.

ابزار برای نصب شیرآلات

ابزار برای نصب شیرآلات

برای نصب شیرآلات ضمن داشتن تخصص کافی، به ابزار و لوازم اختصاصی نیز نیاز خواهیم داشت. از جمله ابزار برای نصب شیرآلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • آچار فرانسه؛ از آچار فرانسه در مراحل نصب شیرآلات، برای محکم کردن اتصالات لوله‌های آب استفاده می‌شود.
  • چسب زد زنگ؛ همان‌طور که از اسم چب زد زنگ مشخص است، از آن برای جلوگیری از زنگ زدن لوله‌ها استفاده می‌کنند.
  • آچار لوله گیر؛ وقتی می‌خواهیم اتصالات لوله‌ها را به یکدیگر محکم کنیم، از آچار لوله گیر برای نگه داشت لوله‌ها در کنار همدیگر استفاده می‌کنیم.
  • مته برقی یا شارژی؛ مته برقی یا شارژی، معمولا در هنگام نصب شیرآلات توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع به کمک مته شارژی، دیوار، سنگ یا هر سطح دیگری که لوله‌های شیرآلات توکار قرار است درون آن قرار بگیرند؛ سوراخ می‌کند.
  • نوار تفلون؛ در فرایند نصب شیرآلات، از نوار تفلون برای آببندی لوله‌ها استفاده می‌کنند.
  • دریل؛ از دریل نیز همانند مته برقی برای ایجاد سوراخ در سنگ یا دیوار استفاده می‌کنند.
  • بست لوله؛ پس از اتمام کار، برای محکم کردن لوله‌ها به دیوار یا سنگ، از بست لوله کمک می‌گیرند.
مطالعه بیشتر :  آیا برای نصب شیرآلات به لوله‌کش نیاز داریم؟

لازم است بدانید که شیرآلات انتخابی شما جهت نصب، تعیین خواهد کرد که کدام ابزار برای نصب شیرآلات نیاز خواهد شد. علاوه بر این موارد گفته شده، بسته به نوع شیر، ابزارهای دیگری نیز مورد نیاز خواهد شد.

ابزار برای نصب شیرآلات

آماده‌سازی محل نصب

مهم‌ترین نکته قبل از نصب شیرآلات، آماده‌سازی محل نصب آنها است که طی مراحل زیر انجام می‌شود؛

  • بررسی وضیعت لوله‌کشی آب

ابتدا لازم است بدانید که لوله‌های سرد و گرم آب در محل نصب شیرآلات وجود دارند و در وضعیت صحیحی قرار گرفته‌اند. برای بررسی وضعیت آنها، شیر آب سرد و گرم را باز کنید و مطمعن شوید که از هیج کجای لوله آب، نشتی نمی‌دهند. به لوله‌های آب دقت داشته باشید تا ترک، سوراخ و یا مشکل دیگری نداشته باشند. در صورت وجود مشکل، ابتدا باید به تعمیر یا تعویض لولهای آب سرد و گرم بپردازید.

  • تمیز کردن محل نصب

در مرحله بعدی، سعی کنید محل نصب شیرآلات را پاکسازی کنید. برای این کار از جاروبرقی برای پاکسازی گرد و غبار و یا ذرات اضافه استفاده کنید. البته می‌توانید محل نصب شیرآلات را به آرامی شستشو دهید.

  • اندازه‌گیری محل نصب

در پایان محل نصب شیرآلات را به کمک ابزار برای نصب شیرآلات به درستی اندازه‌گیری کنید و مطمئن شوید که اندازه شیرآلات با فضای موجود، مطابقت دارد.

ابزار برای نصب شیرآلات

مراحل نصب شیرآلات

پس از اینکه محل نصب شیرآلات را به درستی بررسی و آماده کردید، نوبت به نصب آنها می‌رسد. توجه داشته باشید که نصب انواع شیرآلات توکار و روکار با یکدیگر متفاوت است و صنف ما به بررسی نحوه نصب هر یک از انواع این شیرآلات پرداخته است.

مراحل نصب شیرآلات روکار

ابتدا شیرآلات روکار را به درستی در محل خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که محل قرارگیری شیرآلات با اندازه آن هم‌خوانی دارند. سپس اتصالات را به شیر متصل کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، شما باید از اتصالات استاندارد و مناسب استفاده کنید. در نهایت به کمک ابزار برای نصب شیرآلات، به محکم کاری اتصالات بپردازید. در آخر مطمعن شوید که اتصالات محکم شده‌اند تا بعدا سبب ایجاد دردسر نگردد.

مراحل نصب شیرآلات توکار

برای نصب شیرآلات توکار، از چارچوبی استفاده می‌کنند و شیرآلات درون آن قرار می‌گیرند. در نتیجه ابتدا باید چارچوب را در محل مورد نظر قرار دهید و سپس به جایگذاری شیرآلات بپردازید. سپس اتصالات را به شیرآلات متصل کنید و در نهایت آنها را محکم ببندید. توجه داشته باشید که روند انجام صحیح کار در این نوع از شیرآلات از اهمیت بالایی برخودار است چراکه این شیرآلات توکار بوده و در صورت بروز مشکل، مجبور به صرفه هزینه زیاد برای رفع مشکل خواهید شد.

مطالعه بیشتر :  شیرآلات سنسور دار چگونه کار می‌کنند؟

برای نصب صحیح شیرآلات، ضمن تهیه شیرآلات باکیفیت باید از ابزار برای نصب شیرآلات استفاده کنید. ضمن اینکه مراحل نصب انواع مختلفی از شیرآلات، باید به درستی اجرا شود تا شیرآلات هم کارکرد صحیحی داشته باشند و هم طول عمر آنها بیشتر باشد.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان، و نیز انواع  توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی، علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از طریق سایت صنف ما با فروشندگان و تولید کنندگان تماس بگیرید.

تبلیغات
تبلیغات

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید