صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی که باید بدانید!!!

جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی که باید بدانید!!!

از مهم‌ترین قسمت‌های یک خانه که امروزه بسیار مورد توجه عموم مردم است، سرویس بهداشتی می‌باشد. هر سرویس بهداشتی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که توالت یا به گفته عموم مردم دستشویی، یکی از این بخش‌ها است. گفته می‌شود ساخت اولین توالت به شش هزار سال پیش بر می‌گردد؛ بشر از همان ابتدا دغدغه بهداشت را داشته و هدف اصلی آن از ساخت توالت، ایجاد امکان دفع بصورت بهداشتی بوده است.

توالت‌ها در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته‌اند و اکنون دو مدل از آن‌ها در کشور ما وجود دارند که ما با نام‌های فرنگی و ایرانی آن‌ها را می‌شناسیم و هر کدام ویژگی خاص خود را دارا می‌باشند.

در ادامه با راهنمای خرید توالت فرنگی و راهنمای خرید توالت ایرانی سعی می‌کنیم تا نکاتی کلیدی را در رابطه با انتخاب و خرید توالت به شما عرضه کنیم.

برای مشاوره خرید انواع شیرآلات و دوش حمام لاکچری و با کیفیت کلیک کنید.

راهنمای خرید توالت فرنگی

یکی از بخش‌های مهم خانه توالت می‌باشد؛ معمولا در طول روز بسیار با آن سروکار داریم و باید در عین استاندارد بودن احساس راحتی را نیز به انسان منتقل کند. در این قسمت سعی داریم به راهنمای خرید توالت فرنگی بپردازیم.

اولین موردی که باید برای خرید توالت فرنگی به آن توجه داشت، میزان فضای است که در اختیار دارید. از یک دیدگاه توالت‌های فرنگی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  •  توالت فرنگی مونوبلاک: این نوع از توالت‌های فرنگی بر روی زمین قرار گرفته و مخزن آب آن‌ها خارج از دیوار قرار دارد.
  •  توالت فرنگی وال‌هنگ: ساختار این توالت‌ها به صورتی است که روی دیوار نصب می‌شوند و معمولا مخزن آب‌شان در دیوار قرار دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این مدل بسیار مناسب سرویس‌های بهداشتی با فضای کوچک است.

موضوع دیگری که در راهنمای خرید توالت فرنگی به آن می‌پردازیم سیستم تخلیه توالت می‌باشد. تخلیه توالت به چهار روش صورت می‌گیرد و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

  1.  سیستم تخلیه فشاری یا ریزشی: این سیستم، قدیمی‌ترین سیستم می‌باشد؛ به این صورت که آب از داخل فلاش تانک با حجم زیادی وارد کاسه توالت می‌شود. همچنین آب زیادی مصرف می‌کند در نتیجه گرفتگی لوله‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.
  2.  سیستم تخلیه گردابی: در این سیستم آب از سوراخ‌های زاویه دار که در زیر لبه سنگ توالت قرار دارد بصورت چرخشی وارد کاسه توالت می‌شود. بسیار کم صدا است اما در صورت شکستگی سنگ توالت دیگر کارایی نخواهد داشت.
  3.  سیستم تخلیه واتر جت: این سیستم تخلیه شبیه سیستم گردابی می‌باشد با این تفاوت که مقداری از آب از کف توالت وارد کاسه می‌شود به همین دلیل تخلیه بهتر صورت می‌گیرد. مصرف آب در این سیستم کمتر است و صدای کمتری هم دارد.
  4.  سیستم تخلیه توربو جت: این سیستم جدیدترین سیستم می‌باشد و دارای سه شوتینگ آب در کف و لبه‌ی توالت است؛ در نتیجه عمل تخلیه با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد و مصرف آب کمتری نسبت به سه سیستم قبلی دارد.
مطالعه بیشتر :  شیرآلات چه مدت عمر مفید دارند؟

باید به این نکته هم توجه داشت که مصرف کمتر آب مساوی ا‌ست با گرفتگی بیشتر لوله‌ها که می‌توان آن را جزء معایب یک سیستم تخلیه در نظر داشت.

در این بخش تلاش کردیم تا به صورت جامع راهنمای خرید توالت فرنگی را ارائه دهیم. به غیر از موارد ذکر شده مواردی چون، شکل کاسه توالت (گرد یا بیضی)، ارتفاع توالت (با توجه به سالمند یا کودک بودن استفاده کننده) و کیفیت سنگ توالت هم باید مورد توجه قرار گیرد.

برای تهیه لوازم سرویس بهداشتی خود می‌توانید ازشرکت‌هایی چون رادیس، شرکت پخش جعفری و بورس شیرآلات در تهران کمک بگیرید.

راهنمای خرید توالت فرنگی | جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی که باید بدانید!!!

راهنمای خرید توالت ایرانی

در این قسمت به راهنمای خرید توالت ایرانی می‌پردازیم. توالت‌های ایرانی به چهار مدل تقسیم می‌شوند:

  1.  توالت ایرانی ریم بسته: در این مدل سوراخ‌هایی با فاصله‌های مشخصی وجود دارند که باعث می‌شوند آب از داخل کانال بصورت یکنواخت از اطراف کاسه توالت خارج شود و شستشوی کامل انجام بگیرد.
  2.  توالت ایرانی ریم باز: این توالت نوع قدیمی می‌باشد و سوراخ‌های متعدد برای کانال آبریز وجود ندارد و آب پس از ورود به کانال آبریز، وارد لوله فاضلاب می‌شود.
  3.  توالت ایرانی بدون ریم: این مدل از توالت ایرانی دارای آبریز مخفی می‌باشد؛ در واقع کانال آبریز در بدنه کاسه توالت قرار دارد و آب از پانچ‌هایی که در عقب و جلوی توالت قرار دارند خارج می‌شود.
  4.  توالت ایرانی طبی: این مدل توالت سازگاری بیشتری با آناتومی بدن دارد. به خاطر ارتفاع جزئی که در انتهای محل قرار گرفتن پا‌ها وجود دارد هنگام نشستن فشار کمتری به زانو، کمر و مچ پا‌ها وارد می‌شود.

در این بخش راهنمای خرید توالت ایرانی را به شما ارائه دادیم تا با توجه به آن بتوانید مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید. در بخش‌های بعدی، به مزایا و معایب توالت‌های ایرانی و فرنگی خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید توالت ایرانی | جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی که باید بدانید!!!

مزایا و معایب استفاده از توالت فرنگی

حتی اگر جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی را نیز در دست داشته باشیم باز هم نمی‌توان از بررسی مزایا و معایب این محصول چشم پوشی کرد.

در توالت فرنگی دفع ادرار راحت‌ است و از پخش شدن بخارات و گازهای سمی در محیط جلوگیری می‌شود، فشار کمی به کمر و زانو‌ها وارد می‌آید در نتیجه از درد مفاصل جلوگیری می‌کند. فشار روی روده‌ی بزرگ کمتر است و از خیلی بیماری‌های مربوط به این قسمت پیشگیری می‌شود؛ اما معایبی هم به همراه دارد. استفاده دائم از توالت فرنگی باعث بیماری‌های روده و کلون می‌شود زیرا نحوه نشستن باعث می‌شود تخلیه روده بصورت کامل انجام نشود. انتقال بیماری‌های پوستی مانند کورک، دمل، قارچ، و تبخال نیز به راحتی صورت می‌گیرد.

مطالعه بیشتر :  تفاوت دوش برقی با دوش معمولی چیست؟

 

مزایا و معایب استفاده از توالت ایرانی

جدا از بررسی راهنمای خرید توالت ایرانی لازم است تا با مزایا و معایب این توالت نیز آشنا شوید. یکی از مزایای استفاده از توالت ایرانی تخلیه کامل روده می‌باشد و این در نتیجه‌ی فشار ایجاد شده به شکم است. همچنین از یک سری بیماری‌های پوستی که در قسمت قبل به آن اشاره شد پیشگیری می‌شود.

اما در مقابل یکسری معایب به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به درد‌ زانو اشاره کرد. همچنین توالت ایرانی به دلیل اینکه درپوش ندارد باعث پخش شدن بخارات و گاز‌های سمی در هوا می‌شود و به سلامت پوست و مو آسیب می‌رساند.

مزایا و معایب استفاده از توالت ایرانی

توالت فرنگی و ایرانی را از کجا بخریم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، خرید از فروشنده‌ای معتبر است. اگر قصد دارید محصولی باکیفیت را خریداری کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به وبسایت صنف ما، به صورت مستقیم از فروشندگان معتبر و همچنین تولیدکنندگان برتر کشور محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت جامع راهنمای خرید توالت ایرانی و فرنگی را همراه با مزایا و معایب آن‌ها ارائه دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

برای خرید بدون واسطه و مستقیم انواع شلنگ توالت، شلنگ، کارتریج شیر اهرمی، شیرآلات قهرمان، توالت فرنگیو  درب توالت فرنگی از طریق سایت صنف ما اقدام کنید

  • افزودن به علاقه‌مندی 1548 بازدیدتماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    1 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1103 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1153 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1280 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1241 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 958 بازدیدتماس بگیرید

    شیرآلات ترموزامدرن

    9 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1428 بازدیدتماس بگیرید
  • راه‌های ارتباطی عبارتند از:

    تبلیغات
    تبلیغات

    مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید