صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
برای افراد معلول و سالم

چه نوع سرویس بهداشتی و شیرآلات برای افراد معلول و سالمند مناسب ‌ترند؟

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به شیرآلات برای افراد معلول و سالمند در اختیارتان قرار بدهیم. شیرآلات برای افراد معلول و سالمند، نسبت به انواع تجهیزات استفاده شده توسط سایر افراد سالم دارای ویژگی‌های متمایزی است. همان‌طور که می‌دانید، نگهداری از افراد معلول و سالمند به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد؛ چرا که این دسته از افراد اغلب امور روزمره خود را به دشواری انجام می‌دهند.

نگهداری از سالمندان و معلولین در محیط‌های مختلف نیازمند اقداماتی به منظور فراهم کردن ایمنی و آسایش آنان است. ازجمله این محیط‌ها می‌توان به سرویس بهداشتی اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی شیرآلات برای افراد معلول و سالمند بپردازیم. بنابراین اگر از معلولیت و کهولت سن رنج می‌برید یا افراد معلول و سالمندی در اطراف شما زندگی می‌کند، و یا می خواهید اطلاعاتی را راجع به شیرآلات برای افراد معلول و سالمند به دست بیاورید تا انتها همراه ما باشید.

انواع شیرآلات شیرآلات برای افراد معلول و سالمند

سرویس بهداشتی یکی از مکان‌هایی است که توسط اغلب افراد به‌ویژه سالمندان و معلولین در طول شبانه روز برای دفعات مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه کار با شیرآلات به کاربرده شده در ساخت سرویس بهداشتی بسیاری از منازل و اماکن مختلف، عموماً برای افراد سالم راحت است. اما سوال این است که کدام یک از انواع شیرآلات برای دسترسی آسان معلولین و سالمندان مناسب‌تر است؟ بهترین شیرآلات برای افراد معلول و سالمند عبارت‌اند از:

شیرآلات اهرمی

با کمی جستجو در بازار فروش شیرآلات و تجهیزات سرویس بهداشتی، می‌توان متوجه شد که عنوان  پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع شیرآلات، به شیرآلات اهرمی اختصاص دارد. این مدل علاوه‌بر سرویس بهداشتی برای سایر مکان‌های دیگر قابل استفاده است. نحوه باز و بسته کردن شیرآلات اهرمی برخلاف شیرآلات کلاسیک، برای سالمندان و معلولین بسیار راحت است. باز و بسته کردن شیر و تنظیم آب توسط این شیرآلات به هیچ فشاری نیاز ندارد. این نوع از شیرآلات به گونه‌ای طراحی شده که از بروز آسیب پوستی ناشی از داغ بودن بیش از حد آب یا سرد بودن آن به‌خوبی جلوگیری می‌کند. شیرهای اهرمی در طول‌های متغیر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

شیرآلات چشمی

 شیرآلات چشمی یکی از بهترین مدل‌های شیرآلات برای افراد معلول و سالمند شناخته می‌شود که امروزه استفاده از آن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. این دسته از شیرآلات که با نام شیر آب الکترونیک و شیر آب اتوماتیک نیز شناخته می‌شود، از چهار قسمت اصلی شامل شیر کنترل برقی، منبع تغذیه، حسگر الکترونیکی و بدنه شیر تشکیل شده است.

مطالعه بیشتر :  مغزی شیر آب چیست و چه استفاده ای دارد؟

این مدل علاوه‌بر استفاده آسان، زیبایی ظاهری منحصربه‌فردی‌ نیز دارد. شیر آب الکترونیک دارای یک سنسور مادون قرمز است که در قسمت زیرین لوله آب قرار دارد. صرفه‌جویی در مصرف آب و بهداشتی بودن، از ویژگی‌های حائز اهمیت این دسته از شیرآلات به‌شمار می‌رود. برای استفاده از شیرآلات چشمی، کافیست قسمتی از بدن خود را در فاصله معینی از آن قرار دهید تا نور مادون قرمز به آن برخورد کند‌ و آب باز شود.

شیرآلات پدالی

از دیگر انواع شیرآلات برای افراد معلول و سالمند، می‌توان به سیر پدالی اشاره کرد. این محصول با طراحی هوشمندانه با بهره‌گیری از سنسورهای خاص، کنترل جریان آب را به‌خوبی امکان‌پذیر کرده است. برای استفاده از شیرآلات پدالی، کافیست پای خود را روی پدال آن قرار دهید تا جریان آب برقرار شود. بدیهی است که با برداشتن پا از روی پدال، جریان آب قطع خواهد شد. کاهش هدر رفت آب، امکان تنظیم دقیق جریان آب، بهبود بهداشت و کاربرد راحت را می‌توان از ویژگی‌های شیرآلات پدالی برشمرد. شیرآلات پدالی در دو نوع پدال منفرد و پدال دوبل در بازار موجود هستند.

شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی از دیگر  شیرآلات هوشمند است که با برقراری تماس کوتاهی از بدن با بدنه یا عَلَم آن، جریان آب برقرار می‌شود. شیرآلات لمسی کاربرد راحتی دارد، اما به‌منظور رعایت بهداشت بهتر است از سایر مدل‌های دیگر برای افراد معلول و سالمند استفاده شود.

شیرآلات برای افراد معلول و سالمند

ویژگی یک سرویس بهداشتی مناسب برای افراد معلول و سالمند

جدا از شیرآلات، توجه به موارد دیگری مانند نوع توالت، سرامیک و آینه، برای این دسته از افراد جهت استفاده از سرویس بهداشتی بسیار ضروری است.  به‌منظور دسترسی راحت معلولین و سالمندان برای استفاده از سرویس بهداشتی، نکات زیر را در نظر بگیرید:

·         نصب توالت فرنگی استاندارد

وجود توالت فرنگی، یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان است. این افراد در استفاده توالت ایرانی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. بنابراین بهتر است یک تولید فرنگی با ارتفاع استاندارد بین 43 تا 48 سانتیمتر در سرویس بهداشتی نصب شود.

·        قرارگیری روشویی در فاصله مناسب

روشویی باید در مکانی قرار گیرد که فرد معلول یا سالمند بدون نیاز به بلند شدن یا ایستادن، قادر به استفاده از آن باشد. همچنین ارتفاع آن استاندارد و حداکثر 78 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

مطالعه بیشتر :  جامع ترین راهنمای خرید توالت فرنگی و ایرانی که باید بدانید!!!

·        نصب دستگیره

نصب نرده یا دستگیره با رنگ متضاد، به سالمندان کمک می‌کند به راحتی امور خود را انجام دهند. دستگیره‌ها به‌صورت افقی و عمودی به ترتیب با فاصله 70 سانتیمتر و 20 سانتیمتر از کف سرویس و روشویی قرار بگیرند.

شیرآلات برای افراد معلول و سالمند

·        نصب ریل

در صورتی که فرد سالمند یا معلول از ویلچر استفاده می‌کند، وجود حداقل یک ریل کشویی برای سهولت در رفت و آمد بسیار کارآمد خواهد بود.

·        روشویی مناسب

بهترین روشویی برای معلولین و سالمندان، نوع قوس پا است. این قوس از بروز حادثه و مشکلات مختلف برای استفاده جلوگیری می‌کند.

·        سایر تجهیزات ضروری

دیگر تجهیزات اعم از جایگاه دستمال توالت، آویز حوله، سیستم هشدار و تکیه‌گاه مخصوص باید در مکان مناسبی از سرویس بهداشتی تعبیه شوند تا دسترسی به آن‌ها برای افراد معلول و سالمند بدون نیاز به همراه میسر باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از شیرآلات برای افراد معلول و سالمند طراحی و تولید شده است. این محصولات در فراهم کردن آسایش و راحتی افراد معلول و سالمند نقش بسیار چشمگیری داشته‌اند. شیرآلات مناسب برای معلولین و سالمندان تنوع بسیاری دارد؛ بنابراین شما می‌توانید بسته به نیاز خود، آن را انتخاب و خریداری کنید.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان، و نیز انواع  توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی، علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از طریق سایت صنف ما با فروشندگان و تولید کنندگان تماس بگیرید.

تبلیغات
تبلیغات

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید