صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
شیرآلات لمسی یا اهرمی

شیرآلات لمسی یا اهرمی، کدام بهتر است؟

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به انتخاب  شیرآلات لمسی یا اهرمی در اختیارتان قرار بدهیم. از مهم‌ترین و مورد نیازترین ابزار مورد استفاده در منزل می‌توان به شیرآلات اشاره کرد. انواع مختلفی از شیرآلات در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و روانه بازار شده‌اند که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود دارند و برای استفاده در محیطی مناسب هستند. در بین انواع شیرآلات، به دو مورد از شیرآلات پر مصرف یعنی شیرآلات لمسی یا اهرمی می‌توان اشاره کرد. حال این که در بین شیرآلات لمسی یا اهرمی، کدام بهتر است؛ می‌تواند دغدغه خیلی از افراد باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اگر شما هم می خواهید بدانید کدام یک برای نیاز شما بهتر است شیرآلات لمسی یا اهرمی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی در دسته شیرآلات هوشمند قرار می‌گیرند و همانطور که از نامشان مشخص است، تنها به کمک لمس قسمتی از شیر، باز و بسته می‌شوند. استفاده از شیرآلات لمسی، معمولا در مکان‌های عمومی بسیار رایج است چراکه جلوی انتقال میکروب‌ها را گرفته و سرعت شستشو و میزان نظافت را بالا می‌برد. ناگفته نماند که برای باز و بسته کردن شیر، نیازی نیست که با دستتان آن را لمس کنید. شما می‌توانید به کمک آرنج خود و با ضربه خفیفی به قسمتی از شیر، جریان آب را قطع یا وصل کنید. البته استفاده از شیرآلات لمسی در قسمت‌هایی از خانه از جمله آشپزخانه نیز دیده می‌شود چراکه سرعت و راحتی انجام کار را بالا می‌برد.

شیرآلات لمسی سنسور حساسی دارند، به طوری که حتی اگر جسمی در نزدیکی سنسور این شیرآلات قرار بگیرد، شیر آب باز می‌شود. جنس بدنه این نوع از شیر از آلیاژ برنج ساخته شده و به وسیله فلز کروم آبکاری شده است؛ از این در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

مزایای استفاده از شیرآلات لمسی

کنترل مصرف آب؛ با استفاده از شیرآلات لمسی، می‌توان میزان مصرف آب را کنترل کرد. در واقع به کمک شیرآلات لمسی، باز و بسته کردن جریان آب در کوتاه‌ترین ۱زمان ممکن انجام میشود و به این صورت می‌توانیم، مصرف آب را کنترل کنیم.

نشت‌ یابی سریع؛ برخی از شیرآلات لمسی، امکانات دیگری نیز دارند به این صورت که می‌توان اپلیکیشن آنها را درون گوشی نصب کرد و میزان مصرف آب را کنترل کند. این برنامه در صورتی که شیرآب دچار نشتی شود، سریعا به شما اطلاع میدهد و شما در جهت حل نشتی اقدام می‌کنید.

مطالعه بیشتر :  شیرآلات فیلتردار

صرفه‌جویی در هزینه آب؛ از آنجایی که شما می‌توانید به طور مداوم مصرف آب خود را کنترل کنید، می‌توانید مصرف خود را کاهش داده و در نهایت در هزینه‌های آب صرفه‌جویی کنید.

تنظیم دمای آب؛ ما میتوانیم به کمک برنامه نصب شده روی گوشی، میزان گرمی و سردی آب را کنترل کرده و تنظیم کنیم.

مانع شدن از گسترش آلودگی و میکروب‌ها؛ همانطور که گفتیم، برای باز و بسته کردن شیرآلات لمسی، نیاز به لمس مستقیم شیر از طریق دستان خود نداریم و در این صورت میتوانیم از انتقال میکروب‌ها و آلودگی‌های روی دست خود به دیگران جلوگیری کنیم.

شیرآلات لمسی یا اهرمی

شیرآلات اهرمی

یکی دیگر از انواع شیرآلات، شیرآلات اهرمی هستند که کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی و صنعتی دارند چراکه هم استفاده از آنها راحت است و هم می‌توان به راحتی و با صرف هزینه کمتری به تعمیر آنها پرداخت. از طرفی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و با کمترین هزینه می‌توان به تعمیر آنها پرداخت. مدل‌های گوناگونی از این شیرآلات اهرمی در بازار وجود دارند و بر همین اساس نیز به راحتی میتو۳ان آنها را در هر فضایی نصب کرد. توجه داشته باشید که این شیرآلات به کمک اهرم باز و بسته می‌شوند و در مقایسه با شیرآلات کلاسیک، طرز استفاده راحتی دارند.

ناگفته نماند که انواع مختلفی از شیرآلات اهرمی از جمله ساده یا مدرن در بازار وجود دارند و به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید آنها را با دکوراسیون داخلی آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی خود هماهنگ کنید.

مزایای استفاده از شیرآلات اهرمی

عملکرد آسان؛ شیرآلات اهرمی را به راحتی می‌توان باز و بسته کرد. این در حالی است که برای باز و بسته کردن شیرآلات کلاسیک باید بارها دسته‌ی شیرآلات را به چپ و راست بچرخانیم.

تنظیم آسان دما؛ با استفاده از شیرآلات اهرمی، تنها با چرخاندن یک اهرم به راست یا چپ، می‌توان از آب سرد یا گرم استفاده کرد.

امکان تعویض کارتریج؛ با اینکه شیرآلات اهرمی باکیفیت، طول عمر بالایی دارند و کارتریج یا مغزی به کار رفته در آنها مرغوب است ولی گاهی اوقات ممکن است، مغزی شیر از کار بیفتد و در چنین شرایطی میتوان با تعویض کارتیرج شیر، مشکل آن را حل کرد و از چکه کردن جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که تعویض کارتریج به هزینه بالایی نیاز ندارد.

مطالعه بیشتر :  دوش حمام پیانویی چیست و چه امکاناتی دارد؟

قیمت به صرفه؛ با توجه به ویژگی‌هایی که شیرآلات اهرمی دارند؛ قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و به راحتی می‌توان برای قسمت‌های مختلف خانه، اداره و … از این نوع شیرآلات نصب کرد.

نصب آسان؛ شیرآلات اهرمی همانگونه که روند کار راحتی دارند، به همان اندازه نیز به راحتی نصب می‌شوند.

شیرآلات لمسی یا اهرمی

کدام نوع برای ساختمان مسکونی مناسب است؟ شیرآلات لمسی یا اهرمی؟

هر کدام از شیرآلات لمسی یا اهرمی ویژگی‌های مخصوص به خود دارند و برای استفاده در مکانی مناسب هستند ولی به طور کلی می‌توان گفت که؛

  • برای استفاده در آشپزخانه، شیرآلات لمسی مناسبتر هستند چراکه تنها با لمس قسمتی از آن، شیر باز یا بسته خواهد شد.
  • در مقایسه با شیرآلات اهرمی، شیرآلات لمسی فضای کمتری اشغال میکنند و از این رو، استفاده از شیرآلات لمسی برای فضاهایی که مشکل کمبود جا دارند؛ توصیه می‌شود.
  • برای تعمیر خرابی‌های رایج در شیرآلات لمسی باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنید.
  • بسیاری از کودکان و سالمندان ترجیح می‌دهند با شیرآلات اهرمی کار کنند و لمس شیرآلات لمسی، اندکی برای آنها سخت خواهد شد.
  • میزان آب خروجی و تنظیم دما در شیرآلات اهرمی در مقایسه با شیرآلات لمسی آسانتر است.
  • شیرآلات لمسی در مقایسه با شیرالات اهرمی ظاهر زیباتری دارند.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به شیرآلات لمسی یا اهرمی در اختیارتان قرار دادیم مفید واقع شده باشد. هر کدام از شیرآلات لمسی یا اهرمی ویژگی‌هایی دارند و این شما هستید که تشخیص می‌دهید کدام یک را برای استفاده خود خریداری کنید. اگر قصد خرید شیرآلات لمسی یا اهرمی دارید، میتوانید به سایت صنف ما مراجعه کنید و از بین طرح‌های مختلف آنها، دست به خرید بزنید.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان، و نیز انواع  توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی، علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از طریق سایت صنف ما با فروشندگان و تولید کنندگان تماس بگیرید.

تبلیغات
تبلیغات

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید