صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
شیرآلات کم مصرف

شیرآلات کم مصرف چه مزایایی دارند؟

هنگام انتخاب انواع مختلفی از شیرآلات، عوامل مختلفی را در نظر میگیریم که از جمله میتوان به قیمت شیرآلات، کیفیت، جنس و البته ویژگیهای آن اشاره کرد. شیرآلات کم مصرف یکی از انواع مختلف شیرآلات هستند که با داشتن ویژگی مصرف کم آب، طرفداران زیادی در محیطهای مختلف دارند. البته که شیرآلات کم مصرف در کنار مصرف کم آب، ظاهری زیبا و منجسم دارند و میتوانند با تمهای مختلف در دکوراسیون داخلی شما سازگار شوند.

انواع شیرآلات کم مصرف

احتمالا میدانید که منابع آبی کشور در حال کاهش است و ما وظیفه داریم که در مصرف صحیح و کمتر آب، کوشا باشیم. انتخاب شیرآلات کم مصرف میتواند گزینه مناسبی برای صرفه جویی در مصرف آب باشد. انواع مختلفی از شیرآلات کم مصرف در مجموعه صنف وجود دارند که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • شیرآلات اهرمی

شیرآلات قدیمی دارای دو دسته برای باز کردن آب سرد و گرم بودند که در حین بستن دستههای شیر، مقداری آب همواره هدر میرفت. این در حالی است که با طراحی و تولید شیرآلات اهرمی، مصرف آب تا حدود 50 درصد کمتر شده است. به این صورت که باز و بسته کردن شیر آب به کمک اهرم خیلی سریع و راحت صورت میگیرد و آبی هدر نمیرود. همچنین تنظیم دمای آب به کمک دستههای اهرمی راحتتر است.

  • شیرآلات هوشمند

در محیطهای عمومی، ممکن است برخی افراد، پس از شستشو، شیر آب را نبسته و به دنبال آن، مقدار زیادی از آب هدر برود. این شرایط در صورت استفاده از شیرآلات هوشمند از جمله شیرآلات چشمی، سنسور دار، لمسی و … رخ نخواهد داد. چراکه آب فقط در زمانی باز خواهد بود که دستهای شما در نزدیکی سنسور شیرآلات هوشمند قرار بگیرند. این نوع شیرآلات مزایای دیگری نیز دارند که میتوان به راحتی استفاده و نظافت بیشتر اشاره کرد.

شیرآلات کم مصرف

  • سردوش کم مصرف

استفاده از سردوشهای کم مصرف تا حد زیادی میتواند جلوی هدر رفتن آب به هنگام استحمام را بگیرد. معمولا به هنگام استحمام مخصوصا در زمانی طولانی و به دفعات زیاد، آب بسیاری هدر میرود. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، شما میتوانید به انواع شیرآلات حمام، سردوشی متصل کنید که آب کمتری مصرف میکنند. این نوع از سردوشها میتوانند با ترکیب آب و هوا، ضمن اینکه فشار آب را ثابت نگه دارند بلکه به کاهش مصرف آب در حدود 10 لیتر در دقیقه کمک کنند.

  • استفاده از فلاش تانکهای کم مصرف
مطالعه بیشتر :  0 تا 100 هر آنچه در زمان اجرای دوش توکار باید بدانید

استفاده از فلاش تانکهای کم مصرف میتوانند در حدود 20 درصد از هدر رفتن آب به نسبت فلاش تانکهای پر مصرف جلوگیری کنند. ای نوع از فلاش تانکها 3 الی 6 لیتر آب را در هر دقیقه مصرف میکنند.

  • استفاده از قطعات کنترل مصرف آب

پرلاتورها، درفشانها و آبفشانها یکی از انواع تجهیزاتی هستند که به تبدیل شیرآلات قدیمی به شیرآلات کم مصرف کمک میکنند. اگر شیرآلات خانه شما قدیمی بوده و نمیتوانید هزینه تعویض شیرآلات کم مصرف را پرداخت کنید؛ میتوانید با خرید قطعات ارزان کنترل مصرف آب، میزان مصرف آب خود را کاهش دهید. تعویض سرشیر میتواند تا حدود 30 الی 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند.

شیرآلات کم مصرف

شیرآلات پدالی

شیرآلات پدالی که در دسته شیرآلات کم مصرف قرار میگیرند، به طور معمول در مکانهای عمومی مورد استفاده قرار میگیرند. این شیرآلات ضمن اینکه پاکیزگی بیشتری دارند و از انتقال میکروب جلوگیری میکنند؛ میتوانند در حدود 70 درصد از هدر رفتن آب جلوگیری کنند. به این صورت که کافی است برای باز کردن شیر آب، پدال قرار گرفته در زمین را به کمک پاهای خود فشار دهید. اگر پای خود را از روی پدال بردارید، جریان آب به صورت خودکار قطع خواهد شد.

نحوه کار شیرآلات کم مصرف

شاید فکر کنید که با انتخاب شیرآلات کم مصرف، فشار آب خروجی از شیر، کاهش مییابد. این در حالی است که درون شیرآلات کم مصرف از قطعاتی استفاده شده است که میتوانند آب را با هوا مخلوط کنند و در عین مصرف کمتر آب، فشار آن را ثابت و البته بالا نگه دارند. به طور کلی استفاده از شیرآلات کم مصرف، مقدار هدر رفتن آب را تا 70 درصد کاهش میدهد.

مزایای استفاده از شیرآلات کم مصرف

از آنجایی که بحران آب یک مسئله جهانی است در نتیجه نه فقط مردم کشور ما، بلکه مردم تمامی جهان باید در صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنند. یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از شیرآلات کم مصرف است. مهمترین و تاثیرگذارترین مزیت استفاده از شیرآلات کم مصرف، کاهش هدر چشمگیر هدر رفتن آب است.

کاربرد شیرآلات کم مصرف

شیرآلات کم مصرف در قسمتهای مختلف خانه، محیط اداری و … مورد استفاده قرار میگیرند. همانگونه که استفاده از شیرآلات کم مصرف در محیط آشپزخانه میتواند نا حدودی زیادی در مصرف آب صرفه جویی کند؛ بهرهگیری از شیرآلات کم مصرف در سرویس بهداشتی، حمام و … نیز میتواند به مقدار زیاد از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر :  شیرآلات سنسور دار چگونه کار می‌کنند؟

شیرآلات کم مصرف

 

خرید شیرآلات کم مصرف

مهمترین نکته هنگام خرید شیرآلات کم مصرف، توجه به کیفیت ساخت شیرآلات است. یعنی در صورتی خرید شیرآلات بی کیفیت، نه تنها نمیتوان در مصرف آب صرفه جویی کرد بلکه باعث هدر رفتن آب میشود. اگر قصد خرید شیرآلات کم مصرف برای خانه خود دارید، یا میخواهید شیرآلات کلاسیک خود را به نوع کم مصرف تبدیل کنید؛ میتوانید به سایت صنف ما مراجعه کنید.

این مجموعه ضمن ارائه انواع شیرآلات کم مصرف با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب، قطعاتی جهت کاهش مصرف آب برای شیرآلات قدیمی شما ارائه میکند. با توجه کم شدن ذخایر آب کشور و بحران آب، توصیه ما به شما هموطنان گرامی، تهیه یکی از انواع شیرآلات کم مصرف برای مصارف خانگی یا محیط اداری خودتان است.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان، و نیز انواع  توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی، علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام به صورت مستقیم و بدون واسطه می توانید از طریق سایت صنف ما با فروشندگان و تولید کنندگان تماس بگیرید.

تبلیغات
تبلیغات

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید