صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
سینک ظرفش

معرفی و بررسی انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس ، مدل و کارایی

سینک ظرفشویی یکی از کاربردی‌ترین بخش‌ها در هر آشپزخانه است. ما می‌توانیم انواع سینک ظرفشویی را نام ببریم که از نظر جنس، مدل و کارایی متفاوت از یکدیگر هستند. به همین دلیل است که خریداران به هنگام خرید، می‌توانند با دست باز عمل کنند و گزینه‌های متعددی پیش روی خود داشته باشند. با توجه به اینکه قلب هر خانه‌ای، آشپزخانه آن است. دقت در انتخاب وسایل و تجهیزات آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. اگر تصمیم به خرید سینک ظرفشویی دارید بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید متناسب با فضای آشپزخانه و شرایط کابینت‌ها، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

معرفی و بررسی انواع سینک ظرفشویی

شناخت انواع سینک ظرفشویی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مطابق با سبک آشپزخانه، نوع نصب کابینت‌ها و نیازی که دارید، بهترین و کاربردی‌ترین نوع آن را خریداری کنید. سینک‌های ظرفشویی از نظر جنس، مدل و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع آن می‌پردازیم.

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

تولیدکنندگان در ساخت سینک ظرفشویی از متریال مختلفی استفاده می‌کنند. از همین رو این محصولات با جنس‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. به طور کلی انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس را می‌توان به چند دسته زیر خلاصه کرد:

  • سینک ظرفشویی استیل
  • سینک ظرفشویی شیشه‌ای
  • سینک ظرفشویی گرانیتی
  • سینک ظرفشویی سنگی
  • سینک ظرفشویی سرامیکی
  • سینک ظرفشویی مسی
  • سینک ظرفشویی چدنی
  • سینک ظرفشویی نسوز

سینک ظرفشویی استیل

در ساخت این نوع سینک ظرفشویی از فولاد ضد زنگ بسیار مقاوم استفاده می‌شود. به همین علت سینک در برابر تغییر رنگ و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و بسیار بادوام است. سینک ظرفشویی استیل را می‌توانید در دو نوع استیل مات و استیل براق از بازار تهیه کنید.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

یکی از خاص‌ترین سینک‌های ظرفشویی، سینک شیشه‌ای است که در ساخت آن از شیشه سکوریت مقاوم استفاده می‌شود. این نوع سینک برای آشپزخانه‌های لوکس بهترین گزینه است. این نوع سینک ظرفشویی را می‌توانید با دو رنگ سفید و مشکی از بازار تهیه کنید. با وجود اینکه میزان مقاومت این سینک ظرفشویی نسبت به نوع استیل کمتر است، اما بسیاری از افراد خاص پسند به سراغ این محصول می‌روند.

مطالعه بیشتر :  مهمترین نکاتی که قبل از ساخت حمام شیشه ای باید بدانید

سینک ظرفشویی گرانیتی

متریال استفاده شده در ساخت این سینک، سنگ گرانیت به همراه مقادیر کمی رزین است. رزین ماده‌ای با تنوع رنگی بالاست که باعث می‌شود سینک ظرفشویی از نظر ظاهری بسیار خاص و زیبا شود. این نوع سینک نسبت به نوع شیشه‌ای مقاوم‌تر است و دارای خاصیت آنتی باکتریال می‌باشد.

سینک ظرفشویی سنگی

معمولا برای تولید این نوع سینک از سنگ کوارتز یا مرمر استفاده می‌شود. سینک‌های سنگی بسیار مجلل و زیبا هستند و استحکام بالایی دارند. سینک ظرفشویی مرمر جزء گران قیمت‌ترین انواع سینک در بازار است و بیشتر در آشپزخانه‌های لوکس دیده می‌شود. این نوع سینک در عین حال که از استحکام بالایی برخوردار است، اما در برابر تغییر رنگ مقاومت چندان بالایی ندارد.

سینک ظرفشویی سرامیکی

سینک ظرفشویی سرامیکی نیز همانطور که از نامش پیداست از سرامیک ساخته می‌شود و در برابر ضربه معمولا مقاومت پایین‌تری دارد. ویژگی مثبت این نوع سینک این است که در برابر خط و خش بسیار مقاوم است. به همین علت این محصول را نیز در گروه گران قیمت‌ترین سینک‌های ظرفشویی در بازار معرفی کرده‌اند. این سینک رنگ‌بندی متنوعی دارد. اما رنگ‌های شیری و سفید، رایج‌ترین و پرفروش‌ترین انواع آن هستند.

انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی مسی

یکی دیگر از انواع سینک ظرفشویی، سینک مسی است که حاصل چکش کاری چند ورقه مسی است. این نوع سینک را می‌توان برای هر نوع آشپزخانه‌ای با هر سبکی به صورت سفارشی طراحی و تولید کرد. سینک مسی آنتی باکتریال بوده و در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم است.

سینک ظرفشویی چدنی

سینک چدنی با روکش چینی و معمولا به رنگ سفید ساخته می‌شود و به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارد، جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌بخشد. در میان انواع سینک ظرفشویی این نوع سینک جزء سنگین ترین‌هاست و از دوام بالایی برخوردار می‌باشد. البته توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این سینک ظرفشویی نباید از پاک کننده‌های ساینده استفاده کنید.

سینک ظرفشویی نسوز

این مدل سینک ظرفشویی از خاک رس و گلاب ساخته می‌شود. به دلیل اینکه در حرارت بالا (۹۰۰ درجه سانتی گراد) تولید می‌شود، مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارد. از نظر ظاهری مشابه سینک چدنی است. با این تفاوت که دوام بیشتری دارد و می‌توان آن را حتی با سیم ظرفشویی نیز کاملا تمیز کرد.

مطالعه بیشتر :  کارایی شیرآلات پدالی چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

انواع سینک ظرفشویی از نظر مدل

سینک‌های ظرفشویی دسته‌بندی دیگری نیز دارند و آن هم مربوط به طراحی، مدل و نحوه نصب آن‌ها می‌شود. از انواع سینک ظرفشویی از نظر مدل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سینک ظرفشویی روکار

این نوع سینک همانطور که از نامش پیداست روی کابینت نصب می‌شود و لبه‌های مخصوص به خود را دارد. جزء رایج‌ترین و قدیمی‌ترین انواع سینک به شمار می‌رود.

  • سینک ظرفشویی توکار

این نوع سینک داخل کابینت قرار می‌گیرد و لبه خارجی ندارد. معمولا پس از نصب هیچ گونه سوراخی روی سینک مشاهده نمی‌شود. از این رو سینک توکار ظاهر یکدست‌تری نسبت به سینک روکار دارد.

  • سینک ظرفشویی زیرکار یا زیرکورین

جزء مدرن‌ترین و خاص‌ترین انواع سینک ظرفشویی است. این نوع سینک از زیر کابینت نصب می‌شود که همین موضوع سبب می‌شود سینک با بدنه کابینت هماهنگی بیشتری داشته باشد.

انواع سینک ظرفشویی

  • سینک ظرفشویی تک لگن

این نوع سینک همانطور که از نامش پیداست فقط دارای یک لگن برای شستن ظروف است. معمولا برای آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

  • سینک ظرفشویی دو لگن

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع سینک ظرفشویی، سینک دو لگنه است که به دلیل داشتن دو لگن، شستشوی ظروف را راحت‌تر می‌کند.

  • سینک ظرفشویی سه لگن

سینک‌های سه لگنه در انواع خانگی و صنعتی موجود هستند. این نوع سینک‌ها فضای بیشتری برای شستشوی ظروف، سبزیجات، میوه‌ها و… دارند.

  • سینک ظرفشویی با عمق زیاد لگن

سینک‌های ظرفشویی با لگن عمیق معمولا پرطرفدار هستند. عمق زیاد لگن باعث می‌شود تا شستن ظرف‌ها با پاشش آب کمتری اتفاق بیفتد. همچنین شستن ظروف بزرگی همچون قابلمه در این مدل سینک‌ها راحت‌تر است.

  • سینک ظرفشویی با عمق کم لگن

این مدل سینک ظرفشویی از عمق کمتری برخوردار است و معمولا نسبت به مدل قبلی طرفدار کمتری دارد. چرا که میزان پاشش آب حین شستشو را بیشتر می‌کند.

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر :  کدام جنس از شیرآلات به عنوان شیرآلات ضد رسوب شناخته شده اند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید