صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

در هر جایی سرویس بهداشتی و حمام به دلایل مختلف مانند استفاده زیاد، رطوبت، قدیمی ساز بودن و … ممکن است روزی آسیب ببیند طوریکه شیرآلات زنگ بزند، کاشی‌ها شکسته شوند، کف زمین خط و خش بیفتد، در درزها جرم به وجود آید و … که نیاز به بازسازی دارد. بازسازی سرویس بهداشتی و حمام گاهی به دلیل تنوع انجام می‌شود که فرد می‌تواند در این مرحله جای شیرآلات را هم عوض کند و طراحی جدیدی به وجود آورد. برای تعمیر و بازسازی نیاز است هزینه کرد که در این قسمت به هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام پرداخته خواهد شد.

حمام و سرویس بهداشتی

حمام یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که کاربری زیادی دارد. در حمام ممکن است علاوه امکانات عادی استحمام مانند شیرآلات، سر دوش، وان، جا شامپو و صابون و … وسایل دیگری هم قرار داده شوند به طور مثال کمدی در حمام برای نگهداری مواد شوینده، حوله، سبد رخت و … تعبیه شود. حتی در بعضی از حمام‌ها توالت فرنگی هم وجود دارد. وجود دستشویی نیز در هر فضای مسکونی و غیر مسکونی ضروری است که به شکل ایرانی و فرنگی است.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به دلایل مختلفی انجام می‌شود، از جمله:

اشکال در لوله کشی

یکی از مهم‌ترین دلایل بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، مشکلات لوله‌کشی و فاضلاب است. لوله‌های آب با گذشت زمان و به دلیل استفاده مکرر، دچار فرسودگی و آسیب می‌شوند زیرا هر وسیله‌ای عمر مفیدی دارد.

دکوراسیون قدیمی

حمام و سرویس بهداشتی دارای دکوراسیون خاص است طوریکه ممکن است طراحی آن الهام گرفته از مدل‌های پر طرفدار و مطابق روز باشد و بعد از آن ممکن است از مد بیفتند.

فضای تنگ و کوچک

گاهی فضای سرویس بهداشتی و یا حمام به قدری تنگ است که رفت و آمد و انجام هر نوع فعالیتی در آن به سختی انجام می‌شود که با بازسازی دستشویی و حمام می‌توان فضایی ایده‌آل به وجود آورد.

خرابی و فرسودگی تجهیزات

تجهیزات مهم‌ترین وسایلی هستند که در حمام وجود دارند. در اثر استفاده زیاد، قدیمی بودن تجهیزات و یا شکستگی و امثال آن ممکن است فرسوده، خراب یا کهنه شوند. خرابی و فرسودگی تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام می‌تواند خروج آب سرد و گرم را مختل کرده و کارایی لازم را نداشته باشد.

مطالعه بیشتر :  توالت فرنگی بیده دار چیست ؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

نشتی و نفوذ آب به طبقات زیرین

گاهی به دلایل متفاوت و یا نامعلوم شاهد نشتی ناشی از عایق‌کاری ایزوگام و قیرگونی سرویس بهداشتی و یا حمام و نفوذ آب به طبقات زیرین خواهیم بود که خوشایند نبوده و می‌بایست در اسرع وقت نسبت به بازسازی سرویس بهداشتی و حمام اقدام کرد.

تغییراتی مانند برداشتن بخشی از دیوار و …

گاهی در حمام یا دستشویی دیواری اضافه است یا نیاز به وجود آن حس می‌شود یا حتی ممکن است نیاز به نصب یا برداشتن پنجره و … باشد. گاهی ممکن است جای حمام یا دستشویی در ساختمان عوض شود که هر کدام به بخش دیگری انتقال یابد که تنها با بازسازی امکان پذیر است.

سیم کشی و نصب تجهیزات

به هر دلیل گاهی احتمال دارد که فرد بخواهد در حمام یا سرویس بهداشتی سیم کشی و سایر عملیات را انجام دهد که نیاز به بازسازی دارد.

تعویض توالت فرنگی با ایرانی و بالعکس

توالت مورد استفاده در دستشویی ایرانی یا فرنگی است. افراد برحسب نیاز، فضا، شرایط جسمانی و سلیقه یکی از دو نوع ایرانی و فرنگی و حتی هر دو نوع آن را استفاده می‌کنند. تعویض توالت فرنگی با ایرانی و بالعکس نیاز به کنده‌کاری و بازسازی سرویس بهداشتی و حمام دارد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

مراحل بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی دستشویی و حمام می‌تواند برای کل فضا یا بخشی از آن انجام شود که برحسب نوع بازسازی می‌بایست اقداماتی را انجام داد، از جمله:

  • قطع کردن جریان آب لوله‌کشی آب و شوفاژ واحد
  • بازکردن تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام مانند روشویی، شیرآلات، فلاش تانک، رادیاتور و وان
  • تهیه تجهیزات لازم جهت تخریب و حمل نخاله به خارج از ساختمان
  • تغییرات و تعمیرات لوله‌کشی آب و فاضلاب و شوفاژ
  • سیم‌کشی و نصب تجهیزاتی مانند فن تهویه هوا (هواکش)
  • تعمیرات و اصلاح در سقف کاذب
  • کف‌سازی و شیب‌بندی سرویس بهداشتی و حمام
  • عایق‌کاری با قیرگونی و ایزوگام
  • کاشی‌کاری، نصب سرامیک، کف‌شور و نصب کاسه توالت و وان
  • اجرای بندکشی و تمیزکاری سرویس بهداشتی و حمام
  • نصب شیر‌آلات و تجهیزات مانند روشویی، سرویس فرنگی، وان و کلید و پریز برق
  • گچ‌کاری، نقاشی و تعویض یا تعمیر درب حمام و سرویس بهداشتی
مطالعه بیشتر :  سینک استیل بهتر است یا سینک گرانیتی ؟ کدام را بخرم؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

هزینه حداقلی برای بازسازی حمام | هزینه حداقلی برای بازسازی سرویس بهداشتی

برای ایجاد تغییرات و بازسازی حمام و سرویس بهداشتی می‌بایست هزینه کرد. هزینه تمام شده با توجه به شدت خرابی، متراژ فضا و لوازم استفاده شده تعیین می‌شود که البته عواملی همچون دستمزد کارگران، نوع مصالح استفاده شده (از نظر کیفیت)، سبک، ابعاد پروژه و … تاثیرگذار است. طبیعی است هرچقدر حمام و سرویس بهداشتی قدیمی‌تر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بالاتر خواهد بود.

با توجه به ثابت نبودن قیمت‌ها در ایران و متفاوت بودن هزینه‌ها در منطقه‌ای با منطقه دیگر ممکن است موارد نام برده شده از نظر قیمت با هزینه تمام شده جهت بازسازی دستشویی و حمام متفاوت باشد به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اقدام به بازسازی با افراد مختلف و پیمانکارها صحبت کرده تا بتوانید برآورد دقیق‌تری داشته باشید. در ادامه قیمت حدودی برخی از اقلام قید شده است:

  • کاشی سرویس بهداشتی و حمام: از متری 500 هزار تومان به بالا+ هزینه چسب و نصب
  • تجهیزات حمام و دستشویی:

شیردوش از 3 میلیون تومان به بالا

شیرآلات از 1 میلیون تومان به بالا

روشویی از 500 هزار تومان به بالا

توالت فرنگی و ایرانی از 1 میلیون تومان به بالا

تیغه شیشه‌ای از 3 میلیون به بالا

وان از 30 میلیون به بالا

درب از 1 میلیون تومان به بالا

  • لوله کشی آب و فاضلاب: از متری 100 هزار تومان به بالا

همانطور که ملاحظه نمودید لیست قیمت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی با توجه به متراژ و بازسازی حداقلی، متوسط یا حداکثری متفاوت است. مدت زمان بازسازی حمام و دستشویی با توجه به موارد فنی، شدت خرابی و … متفاوت است که کمترین آن حداقل یک روز و بیشترین آن ممکن است 10 روز یا حتی بیشتر زمان ببرد.

مطالعه بیشتر :  چگونه از زنگ زدگی و جرم گرفتن شیرآلات محافظت کنیم؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی حمام

بازسازی حمام و دستشویی حتی اگر برای تنوع هم نباشد و فقط برای رفع خرابی‌های به وجود آمده انجام شود در نهایت تغییر و تحولی بزرگ به وجود می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با گروه معماری و دکوراسیون داخلی در ارتباط باشید تا بتوانید به هزینه دقیق‌تری برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام برسید.

برای محصولاتی مانند علم دوش استیل، دوش حمام، سردوش حمام، علم دوش حمام و حتی شیرآلات با برندهای مطرح مانند شیرآلات قهرمان می توانید به راحتی از طریق وبسایت صنف ما به تولید کننده یا پخش کننده عمده متصل شده و بدون واسطه خرید کنید.

  • افزودن به علاقه‌مندی 958 بازدید تماس بگیرید

    PVD زرسیم (مجتبی سیمرغ)

    2 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1038 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 767 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1271 بازدید تماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    10 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 862 بازدید تماس بگیرید

    باربد (صداقت)

    2 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 839 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 845 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 800 بازدید تماس بگیرید
  • با خرید لوازم و تجهیزات از طریق وبسایت صنف ما که در آن مجموعه ای از فروشندگان و تولیدکنندگان گرد هم آمده‌اند تا کالا را بدون واسطه به دست خریدار برسانند می‌توانید هزینه بازسازی را به حداقل برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

     راه‌های ارتباطی عبارتند از:

    مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید