صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی معمولی چیست؟

در این مطلب می خواهیم به تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی بپردازیم. توالت فرنگی اساسی‌ترین بخش سرویس بهداشتی است که بدون آن، هیچ خانه‌ای کامل نمی‌شود. امروزه، انواع مختلفی از توالت‌های فرنگی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند تا به زیبایی و عملکرد سرویس بهداشتی کمک کنند. یکی از نمونه‌های جدید، توالت فرنگی دیواری وال هنگ است که بدون اتصال به زمین و به دیوار متصل می‌شود.

وال هنگ یا والهنگ، اصطلاحی است که به طور عمومی برای تجهیزاتی استفاده می‌شود که بدون نیاز به پایه، به دیوار آویزان می‌شوند، به خصوص در زمینه‌های مرتبط با سرویس بهداشتی و شیرآلات. این نوع ابزار باعث اشغال کمتر فضا و افزایش ظاهر لوکس محیط می‌شود. توالت فرنگی والهنگ، نسخه‌ی مدرن‌تری از توالت فرنگی است که به دیوار متصل می‌شود و بدنه‌ی یکپارچه‌ای دارد. قسمت‌های مربوط به تخلیه فاضلاب، تانک شیرآلات، و ساختار کلی توالت فرنگی والهنگ باید قبل از نصب، در دیوار نصب شوند. با این حال، باید توجه داشت که قیمت آن نسبت به توالت فرنگی معمولی بیشتر است، بنابراین برای انتخاب درست، مهم است که تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی را به خوبی در نظر بگیریم.

اگر شما هم می خواهید تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی را بدانید با ما همراه باشید.

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

 

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

بیایید به تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی بپردازیم.

جذابیت و شیکی

جذب زیبایی و شیکی که یک توالت فرنگی وال هنگ به سرویس بهداشتی شما می‌بخشد، از مهمترین عواملی است که باعث انتخاب بسیاری از افراد می‌شود. طراحی نوآورانه و جدید این مدل توالت، در کنار دکوراسیون مناسب، به خودی خود محیطی شیک و لوکس را برای محل استفاده فراهم می‌کند. تفاوت اصلی در زیبایی توالت وال هنگ نسبت به مدل‌های سنتی، این است که در این طراحی تنها کاسه توالت دیده می‌شود و بخش‌های دیگر مخفی و متصل به دیوار هستند. این پدیده، علاوه بر ایجاد یک ظاهر کم‌حجم و شیک، عملکرد کاربردی تری را نیز فراهم می‌کند و به تجربه استفاده از توالت کاربر راحتی و زیبایی بیشتری می‌بخشد.

مطالعه بیشتر :  کدام جنس از شیرآلات به عنوان شیرآلات ضد رسوب شناخته شده اند؟

فضای بیشتر

یکی از مزایای بارز توالت وال هنگ، این است که به دیوار متصل می‌شود و نیازی به اتصال به کف ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که فضای بیشتری در حمام شما موجود باشد، زیرا هیچ پایه‌ای برای تمیز کردن اطراف توالت وجود ندارد و این امر پاک کردن و نظافت را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، از طریق این طراحی، قسمت پشت توالت که در توالت فرنگی معمولی ممکن است پنهان نشود، محفوظ می‌ماند و این باعث صرفه‌جویی در فضای مصرفی می‌شود. با این وجود، این مدل توالت فرنگی امکان قرار دادن وسایل و اشیاء دیگر در فضای حمام را نیز فراهم می‌کند.

تنظیم ارتفاع

یکی از ویژگی‌های بارز توالت وال هنگ، امکان تنظیم ارتفاع آن به دلخواه است. در مقابل، در توالت فرنگی معمولی این امکان وجود ندارد و افراد ممکن است با مشکلاتی همچون ناراحتی در کمر، لگن و پا مواجه شوند. توالت وال هنگ به افراد مسن، افراد معلول و همچنین افرادی با قد متفاوت از میانگین، امکان استفاده را با راحتی بیشتری می‌دهد، زیرا آن‌ها می‌توانند ارتفاع توالت را به تناسب نیاز خود تنظیم کنند.

نصب

یکی از تفاوت‌های مهم بین نصب توالت فرنگی معمولی و وال هنگ، در روش نصب آن‌ها است. در حالی که نصب توالت فرنگی معمولی به دلیل آسانی بیشتر، برتری دارد و افراد بیشتری می‌توانند آن را نصب کنند، برای نصب وال هنگ نیاز به متخصص است. همچنین، امکان نصب وال هنگ بر روی هر دیواری وجود ندارد، در حالی که می‌توانید توالت فرنگی معمولی را بر روی کف نصب کنید.

حجم سرو صدا

توالت فرنگی معمولاً باعث تولید صداهای ناخوشایندی می‌شود که ممکن است برای برخی افراد مزاحم و ناراحت‌کننده باشد. اما با انتخاب توالت فرنگی وال هنگ، می‌توانید به فضایی ساکت و آرام دست پیدا کنید. این نوع توالت فرنگی کمترین حجم صدا را تولید می‌کند، زیرا مخزن آن در دیوار قرار دارد که این باعث کاهش صداهای مزاحم می‌شود.

مطالعه بیشتر :  8 مدل از برترین دوش های حمام

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

تفاوت میان تخلیه در توالت‌های وال هنگ و توالت‌های فرنگی

یک مورد از تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی تفاوت در تخلیه آنهاست. تفاوت میان تخلیه در توالت‌های وال هنگ و توالت‌های فرنگی معمولی اساساً به دو روش انجام می‌شود. در توالت‌های وال هنگ، علاوه بر سیستم تخلیه سیفونی، مدل تخلیه واش دون نیز وجود دارد که می‌تواند برخی مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد تخلیه واش دون، با استفاده از مجرای بزرگ‌تر، به شما کمترین احتمال گرفتگی سیفون را می‌دهد و همچنین میزان مصرف آب را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

از این روش می‌توان به عنوان یک راه حل بهینه‌تر از نظر مصرف انرژی و آب استفاده کرد. با این حال، این روش ممکن است در هنگام تخلیه صدای بلندتری ایجاد کند و همچنین ممکن است باعث بیشتر شدن آلودگی بر روی سطح و دیواره کاسه شود. بنابراین، هر روشی دارای مزایا و معایب خود است و انتخاب بین آنها بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد.

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی و وال‌هنگ

یک مورد دیگر از تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی تفاوت در تعمیر آنهاست. تعمیر توالت فرنگی معمولی به دلیل دسترسی آسان به تمام قطعات، بسیار ساده و راحت است.

در عین حال، توالت فرنگی‌های زمینی به ندرت با مشکلاتی مانند لکه‌زنی یا نشتی مواجه می‌شوند اما در مورد توالت فرنگی وال هنگ، با گذشت زمان، ممکن است به دلیل فشارهای مختلف و استفاده مکرر، دچار مشکلاتی از جمله لکه‌زنی و نشت فاضلاب شود که نیاز به تعمیر دارد. یکی از معایب بزرگ توالت فرنگی وال هنگ این است که اگر قسمت فلاش تانک آسیب ببیند، برای دسترسی به آن نیاز به تخریب دیوار است. این امر هزینه‌بر و زمان‌بری است که باید برای تعمیرات انجام شود، و در نتیجه ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها و ناراحتی بیشتر شود.

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

نظافت توالت‌های فرنگی دیواری و وال‌هنگ

یکی دیگر از تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی تفاوت در نحوه نظافت آنهاست. نظافت توالت‌های فرنگی دیواری و وال‌هنگ متفاوت است. توالت‌های فرنگی دیواری نیازمند تمیزکاری دقیق‌تر به دلیل نصب بودن بر روی زمین هستند و بخش‌های پایه و مخزن نیز باید به دقت تمیز شوند. اما توالت‌های فرنگی وال‌هنگ کمترین سطح برای نظافت را دارند زیرا بخش زیرین آنها از زمین بالا و فلاش تانک درون دیوار نصب شده است، بنابراین نیاز به زمان کمتری برای نظافت آنها وجود دارد.

مطالعه بیشتر :  27 مدل روشویی سنگی مدرن و شیک با نکاتی راجب ترکیب رنگ + عکس

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

انتخاب بین توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی زمینی

حال که تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی را بررسی کردیم می توانیم یکی از آنها را انتخاب کنیم. برای انتخاب بین توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی زمینی، به مزایا و معایب هرکدام نیاز است:

توالت فرنگی وال هنگ:

– مزایا:

  1. ظاهر زیبا و مدرنتری دارد.
  2. به دلیل طراحی خاص، فضای کمتری اشغال می‌کند.
  3. امکان تنظیم ارتفاع برای راحتی کاربران فراهم است.

– معایب:

  1. نصب آن ممکن است پیچیده‌تر باشد.
  2. قیمت آن ممکن است بالاتر باشد.
  3. در هنگام تخلیه ممکن است صدای بلندی ایجاد شود.

توالت فرنگی زمینی:

– مزایا:

  1. نصب آسان‌تری دارد.
  2. قیمت مناسب‌تری دارد.
  3. سر و صدای کمتری ایجاد می‌کند.
  4. نظافت آن راحت‌تر است.

– معایب:

  1. ظاهر و طراحی آن معمولی‌تر است.
  2. فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

با توجه به این مزایا و معایب، انتخاب بین دو نوع توالت بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد.

تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی در اختیارتان قرار دادیم کارآمد واقع شده باشد. به طور خلاصه، توالت فرنگی وال هنگ با طراحی مدرن و شیک‌تر، فضای بیشتری را در حمام ایجاد می‌کند، امکان تنظیم ارتفاع دارد و صدای کمتری ایجاد می‌کند. اما نصب آن پیچیده‌تر و قیمت آن بیشتر است. در مقابل، توالت فرنگی زمینی نصب آسان‌تری دارد، قیمت مناسب‌تری دارد، اما ظاهر و طراحی آن معمولی‌تر است و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. بنابراین، انتخاب بین این دو نوع توالت بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد.

برای خرید انواع توالت فرنگی و درب توالت فرنگی به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید