صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
شیرآلات اهرمی

تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی چیست؟

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی راجع به تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی در اختیارتان قرار بدهیم. در دنیای امروز، تمایل مردم به سبک‌های زندگی کلاسیک و مدرن باعث شده‌ است که در طراحی و تجهیزات ساختمان خود به دنبال ترکیب این دو استایل باشند. از جمله تجهیزات مهم در این زمینه، شیرآلات اهرمی و کلاسیک به ‌عنوان گزینه‌های برجسته برای مواردی همچون شیر حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیرآلات اهرمی، همان‌طور که از نامشان پیداست، برای قطع و وصل جریان آب و تنظیم آن، از یک دسته با شکل اهرمی استفاده می‌کنند. شرکت‌ها و کارخانجات معتبر انواع شیرآلات اهرمی و کلاسیک را در مدل‌های متنوعی همچون استیل، برنز و برنج تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

در این مقاله، ما به معرفی و تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی ، همچنین ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم. اگر شما نیز در حال بازسازی یا ساخت خانه خود هستید و می خواهید بدانید تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی در چیست و نیاز به راهنمایی در انتخاب مدل مناسب شیر دارید، با ما همراه شوید تا بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی چیست؟

شیرآلات اهرمی، از جمله شیرآلات رایجی هستند که به سرعت جایگزین مدل‌های پیچی شده‌اند. این نسل جدید از شیرآلات با دوامی بیشتر، زیبایی فراوان و عملکرد آسان‌تر به بازار عرضه شده‌اند.

شیرهای پیچی دارای دو دسته برای کنترل جریان آب هستند، در حالی که شیرآلات اهرمی فقط یک اهرم دارند. برای باز و بسته کردن جریان آب، کافی است اهرم را به بالا ببرید. برای تنظیم دمای آب نیز، اهرم را به سمت چپ برای آب گرم و به سمت راست برای آب سرد بچرخانید. اندازه کارتریج‌ها در بازار اندازه‌های مختلفی دارد و انتخاب این اندازه بر خروجی آب تأثیر می‌گذارد.

اما شیرآلات پیچی از قدیمی‌ترین انواع شیرآلات هستند و هنوز هم برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی محبوبیت دارند. این شیرآلات دارای دو دستگیره پیچی برای تنظیم دمای آب هستند، یکی مخصوص آب سرد و دیگری برای آب گرم. ترکیب دو دستگیره برای دستیابی به دمای مطلوب از این شیرآلات استفاده می‌شود، که به همین دلیل به نام شیر مخلوط نیز شناخته می‌شوند.

مطالعه بیشتر :  شلنگ توالت آنتی باکتریال چیست و چه مزایایی دارد؟

تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی

ویژگی‌های شیرآلات اهرمی چیست؟

برای این که بدانید تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی در چیست بیایید ویژگی های شیرآلات اهرمی را باهم بررسی کنیم. شیرهای اهرمی نسبت به شیرآلات بهداشتی پیچی و حتی دیگر انواع شیرها دارای قطعات و اجزای بیشتر و کوچک‌تر هستند و ساختار پیچیده‌تری دارند. در این مدل، آب گرم و سرد تا بدنه شیر می‌رسند و به دایورتر منتقل می‌شوند.

دایورتر، قسمتی در زیر کارتریج است که نقش مهمی در کنترل جریان آب دارد. همچنین، چند آب بند در قسمت بالای کارتریج وجود دارد که جلوی خروج آب از بالای اهرم را می‌گیرند. برای حرکت راحت و بدون ساییدگی اهرم، چندین صفحه سرامیکی نیز بین اهرم و کارتریج قرار دارند. این ویژگی‌ها باعث پیچیدگی ساختار این شیرآلات می‌شود، اما به عملکرد بهتر و کنترل دقیق‌تر جریان آب کمک می‌کنند.

تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی

ویژگی‌های شیرآلات پیچی چیست؟

برای این که بدانیم تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی چیست باید ویژگی های هر یک را بررسی کنیم. ویژگی‌های بی‌نظیری در شیرآلات پیچی وجود دارند که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، آبکاری بسیار زیبا است که به این محصولات دارند. ضخامت حدود ۲۰ میکرون در آبکاری این شیرآلات، از رسوب‌گیری، زنگ‌زدگی، پوسیدگی و ساییدگی جلوگیری می‌کند.

توجه به کیفیت در فرآیند تولید شیرآلات کلاسیک برای مصارف مختلف از جمله شیرتوالت، امری بسیار حیاتی است. این محصولات با آبکاری باکیفیت، نه تنها جنس بلندمدت و مقاومی ارائه می‌دهند بلکه جلوه‌ زیبا و استثنایی را به هر فضایی می‌بخشند. بنابراین، انتخاب شیرآلات کلاسیک با توجه به کیفیت ساخت و طراحی زیبا، به بهره‌مندی از ویژگی‌های بی‌نظیر این محصولات کمک خواهد کرد.

مزایا و معایب شیرآلات کلاسیک چیست؟

برای دانستن تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی بیایید هر یک را جداگانه بررسی کنیم. با ما همراه شوید تا با مزایا و معایب شیرآلات کلاسیک بیشتر آشنا شوید.

  • مزایای شیرآلات کلاسیک یا دو دستگیره‌ای
مطالعه بیشتر :  ارتفاع مناسب نصب شیرآلات حمام چقدر است؟

قیمت مناسب: این نوع شیرآلات قیمت مناسب‌تری نسبت به برخی مدل‌های دیگر دارند. این امکان را به شما می‌دهند که با هزینه کمتر، شیرآلات دو دستگیره‌ای را برای روشویی روکابینتی یا فضاهای دیگر خود تهیه کنید.

عادت متداول: برخی افراد هنوز به شیرهای کلاسیک و دو دستگیره‌ای عادت دارند و استفاده از آن‌ها برایشان آسان‌تر و آشناتر است.

تعمیرات آسان: در صورت خرابی واشر، این نوع شیرآلات به‌راحتی قابل تعمیر است. این امر باعث افزایش دوام و استفاده بلندمدت از محصول می‌شود.

  • معایب شیرآلات کلاسیک یا دودستگیره‌ای

طول عمر کمتر: وجود واشر در این محصولات باعث می‌شود که طول عمر آنها کمتر باشد و نیاز به تعمیرات مکرر داشته باشند.

نیاز به فضای بیشتر: با داشتن دو دسته، این شیرآلات به فضای بیشتری روی روشویی نیاز دارند. این مسئله ممکن است در فضاهای کوچک محدودیت‌هایی ایجاد کند.

تنظیم دشوار فشار و دما: تنظیم فشار و دمای آب در این نوع شیرآلات کمی دشوارتر است و نیاز به تنظیم دقیقتری دارد.

تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی

مزایا و معایب شیرآلات اهرمی چیست؟

برای دانستن تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی باید مزایا و معایب مزایا و معایب هر یک را بدانیم. شیرآلات اهرمی موارد زیر است.

  • مزایای شیرآلات اهرمی

تنظیم آسان: با استفاده از شیرآلات اهرمی، به‌راحتی می‌توانید ورودی و خروجی آب و فشار آب گرم و سرد را تنظیم کنید.

اشغال فضای کمتر: این نوع شیرآلات نیاز به فضای کمتری دارند و با نصب آنها، فضای بیشتری روی سینک ظرفشویی یا سایر مکان‌ها خالی می‌ماند که به زیبایی و شستشوی راحت‌تر سینک کمک می‌کند.

تنظیمات متعدد در شیر دوش: در شیرآلات اهرمی برای دوش حمام، امکان تنظیم خروجی آب در چند درجه و تنظیم ارتفاع دوش‌ها وجود دارد.

تنوع در طراحی و رنگ: این محصول می‌تواند زیبایی بیشتری به آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شما بدهد. شیرآلات اهرمی را می‌توانید در انواع رنگ‌ها مانند آبی و قرمز نیز سفارش دهید. همچنین با خرید رنگ طلایی این محصول، حس لوکس بودن را به منزل خود هدیه دهید.

مطالعه بیشتر :  قیمت و خرید علم دوش حمام استیل کروم

صرفه‌جویی در مصرف آب: با نصب شیرآلات اهرمی، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود. این شیرآلات به‌راحتی با یک اهرم باز و بسته می‌شوند که این اتفاق به‌سرعت انجام شده و مانع هدر رفتن آب می‌شود.

  • معایب شیرآلات اهرمی

تنظیم دمای آب دشوار: در شیرآلات اهرمی ممکن است تنظیم دمای آب سرد و گرم کمی مشکل باشد.

مشکلات دیسک: اگر دیسک درون شیرآلات اهرمی دچار مشکل شود، ممکن است منجر به نشتی یا چکه آب از شیر شود.

سفت یا شل شدن دسته: پس از مدتی، دسته شیرآلات اهرمی ممکن است به‌طور خودکار بیش از حد سفت یا شل شود.

فشار آب ناکافی: برخی مواقع فشار آب در این نوع شیرها راضی‌کننده نیست و ممکن است برخی افراد این مورد را به عنوان یکی از معایب مطرح کنند.

حال که با ویژگی های هر دو آشنا شدیم می توانیم تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی را بهتر درک کنیم. باید توجه داشت که انتخاب بین شیرآلات اهرمی و پیچی به سلیقه شما و محیط مورد استفاده بستگی دارد. هر یک از این دو نوع شیرآلات ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که با توجه به موقعیت‌ها و سلیقه‌های شما ممکن است یکی از آنها برتری داشته باشد.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی در اختیارتان قرار دادیم کارآمد واقع شده باشد.

شیرآلات اهرمی با طراحی زیبا، تنظیم آسان فشار و دما، صرفه‌جویی در مصرف آب و تنوع در رنگ و طراحی، به یک انتخاب مدرن و کارآمد برای آشپزخانه و حمام تبدیل شده‌اند. همچنین، مدل پیچی در بسیاری از مواقع به‌ عنوان گزینه‌ای ارزان و معمولی محسوب می‌شود که به دلیل سادگی و قیمت مناسب خود، جایگاه خود را حفظ کرده است.

برای خرید انواع شیرآلات می توانید بدون واسطه از طریق سایت صنف ما با تولید کننده یا پخش کننده در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید