صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
توالت ف

مهمترین نکات نصب توالت فرنگی که باید بدانید

این روزها شاهد هستیم که در کنار توالت ایرانی، استفاده از توالت فرنگی نیز بسیار رایج شده است. به نحوی که معماران و سازندگان در طراحی و ساخت بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مکانی را جهت تعبیه توالت فرنگی در نظر می‌گیرند. نصب توالت فرنگی باید توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شود تا در روند استفاده از آن مشکلی ایجاد نشود. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین نکات نصب توالت فرنگی آشنا کنیم.

همه چیز درباره نصب توالت فرنگی

توالت فرنگی به یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات در تمام اماکن تبدیل شده است. از عمده دلایل استفاده از این نوع توالت، می‌توانیم به مزایای آن، همچون جلوگیری از فشار به زانو، کمر، ران و لگن، جلوگیری از فشار روی ماهیچه روده بزرگ، کاهش میزان ابتلا به بیماری فتق و… اشاره کنیم. به همین جهت است که امروزه افراد از نصب توالت فرنگی در محل زندگی یا کار خود استقبال زیادی به عمل می‌آورند. توالت فرنگی انواع گوناگونی دارد. چند نمونه از انواع آن عبارتند از:

  • توالت فرنگی یک تکه
  • توالت فرنگی دو تکه
  • توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ
  • توالت فرنگی واترجت
  • توالت فرنگی با سیستم تخلیه گردابی و…

این محصولات همچنین از نظر برند سازنده به گروه‌های دیگری تقسیم می‌شوند. در نصب توالت فرنگی باید نهایت دقت را به کار برد. با اینکه نصب آن پروسه چندان سخت و پیچیده‌ای ندارد. اما روند کار یک سری جزئیات و ریزه کاری‌هایی داشته که در صورت ‌عدم داشتن تجربه کافی ممکن است در آینده برای استفاده از توالت مشکل ایجاد شود.

پیشنهاد می‌شود تا حد امکان سعی کنید این کار را به یک فرد ماهر و باتجربه بسپارید. در غیر اینصورت بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و نکات مهم آن را فرا بگیرید تا در نهایت توالت فرنگی به شکلی اصولی در محل نصب گردد.

مطالعه بیشتر :  تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی چیست؟

نصب توالت فرنگی

مهم‌ترین نکات نصب توالت فرنگی

در ادامه نکات مهمی که در پروسه نصب توالت فرنگی لازم است بدانید را بررسی می‌کنیم:

  • در مرحله لوله کشی فاضلاب، بهتر است درپوش توالت فرنگی گذاشته شود تا مصالحی که در مسیر وجود دارند، همچون سنگ ریزه و سیمان وارد آن نشوند.
  • ارتفاع لوله فاضلاب از کف سرامیک باید چیزی بین ۱ الی ۱.۵ سانتی متر باشد.
  • استانداردترین فلاش تانک‌ها برای توالت فرنگی، فلاش تانک‌هایی با ظرفیت بین ۳ الی ۶ لیتر هستند. این نوع فلاش تانک‌ها معمولا در مصرف آب صرفه جویی بیشتری دارند.
  • پس از نصب کامل توالت فرنگی، باید از خشک بودن قسمت‌های اطراف آن اطمینان حاصل کرد. برای خشک شدن چسب آن نیز بهتر است حداقل تا ۲۴ ساعت از استفاده از آن خودداری کنید.
  • بعد از پایان مراحل نصب توالت فرنگی، مقدار آبگیری داخل فلاش تانک را می‌توان به کمک پیچ مخصوص آن به اندازه دلخواه تنظیم کرد.
  • آن دسته از توالت فرنگی‌هایی که جای پیچ روی آن‌ها تعبیه شده، حتما احتیاجی به بستن پیچ و مهره ندارند. چرا که معمولا استفاده از پیچ و مهره، درزها و شکاف‌هایی را به جای می‌گذارند که همین شکاف‌ها سبب نشتی آب شده و باعث خرابی توالت فرنگی در گذر زمان می‌شوند. می‌توان برای عایق‌بندی توالت فرنگی از چسب مخصوص توالت فرنگی استفاده کرد.
  • زاویه لوله هواکش از نقطه اتصال به لوله فاضلاب، یک مقدار مشخص دارد. بهترین زاویه ۴۵ درجه می‌باشد. تنظیم کردن روی این زاویه باعث می‌شود تا تهویه هوا به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. همچنین این عمل از بازگشت بوی ناخوشایند به داخل توالت جلوگیری می‌کند.
  • اگر می‌خواهید توالت فرنگی خود را از یک مکان به مکان جدیدی منتقل کنید، لازم است در جداسازی و نصب مجدد آن نهایت دقت را به کار گیرید. همچنین برای جلوگیری از گرفتگی توالت فرنگی بهتر است عملیات لوله کشی فاضلاب آن را به افراد باتجربه و متخصص بسپارید.
  • در هنگام نصب توالت فرنگی، فاصله آن از دیوار روبرو، دیوار پشت و دیوار مجاور اهمیت زیادی دارد. برای هر کدام از این موارد، استانداردهایی در نظر گرفته شده است که باید مطابق با مدل توالت و فضای سرویس بهداشتی، این اندازه‌ها را محاسبه کرده و در حین نصب توالت رعایت کرد.
مطالعه بیشتر :  تفاوت شیرآلات ظرفشویی و شیرآلات روشویی در چیست؟

نصب توالت فرنگی

فاصله استاندارد لوله توالت فرنگی از دیوارهای اطراف

همانطور که اشاره کردیم، در زمان نصب توالت فرنگی، باید فاصله آن از دیوارهای اطراف کاملا استاندارد باشد. در ادامه بهترین میزان فاصله از دیوارهای اطراف را ارائه می‌کنیم:

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار پشت

معمولا زمانی که در یک ساختمان قرار است لوله کشی فاضلاب انجام شود، لوله خروجی که برای توالت فرنگی در نظر گرفته می‌شود، دارای یک فاصله مشخص از دیوار پشتی است که در اصطلاح به آن آکس می‌گویند. معمولا بسته به مدل، شکل و سایز توالت فرنگی، آکس توالت فرنگی می‌تواند مقدار متفاوتی داشته باشد.

به طور کلی استاندارد آکس توالت فرنگی‌های زمینی بین ۱۲ تا ۳۰ سانتی متر است. در صورتی که آکس لوله خروجی ۲۰ سانتی متر باشد، باید در زمان خرید، توالت فرنگی انتخاب کرد که اندازه آکس آن حتما بین ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر باشد.

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار مجاور

نکته مهم دیگری که در نصب توالت فرنگی باید در نظر داشته باشید، فاصله توالت از دیوار روبرو و دیوار مجاور است. این اندازه‌ها برای هر مدل توالتی متفاوت است و استانداردهای بخصوصی دارد. فاصله مرکز کاسه یا لگن توالت فرنگی از دیوار مجاور باید حداقل ۱۵ اینچ باشد. این فاصله تا دیوار روبر باید ۲۱ اینچ در نظر گرفته شود. البته این اندازه‌ها و فاصله‌های گرفته شده ممکن است با توجه به ابعاد و مساحت سرویس بهداشتی تغییراتی داشته باشند.

نصب توالت فرنگی

استاندارد اندازه‌های مختلف در نصب توالت فرنگی

تا این بخش به برخی از مهم‌ترین نکات در نصب توالت فرنگی اشاره کردیم، اما اندازه گیری‌ها و محاسبات در نصب این نوع توالت بسیار زیاد هستند و شما باید به تمامی این نکات اشراف کامل داشته باشید تا از بروز مشکل در حین نصب پیشگیری کنید. استانداردهایی که در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند به شرح زیر می‌باشند:

  • استاندارد ارتفاع شیر توالت فرنگی: برای محاسبه ارتفاع استاندارد شیر توالت فرنگی باید از مرکز کاسه آن روی دیوار به اندازه ۶ اینچ به سمت راست و ۷ اینچ به سمت بالا بروید.
  • استاندارد ارتفاع توالت فرنگی توکار از زمین: ارتفاع استاندارد در نظر گرفته شده از قسمت نشیمن تا زمین ۴۵ سانتی متر می‌باشد.
  • فاصله توالت وال هنگ از دیوار مجاور: این فاصله حداقل۳۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است.
مطالعه بیشتر :  10 نکته مهم برای خرید دوش حمام که بهتر است بدانید

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان  ، شیرآلات گروهه ، شیرآلات فونیکس ، کارتریج شیر اهرمی ،  شیرآلات فیلتردار ، شلنگ و شلنگ توالت،  توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، انواع علم دوش مانند علم دوش استیل ، دوش حمام، سردوش حمام، لوله علم دوش از  فروشنده تجهیزات حمام  به صورت مستقیم و بدون واسطه با ما در سایت صنف ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید