صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع

وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع

امروزه سرویس بهداشتی به یک مکان مدرن در منازل تبدیل شده است. توالت های دیواری که به عنوان توالت وال هنگ نیز شناخته می‌شوند به طراحی شیک و مدرنی کمک می‌کنند که باعث صرفه‌جویی در فضا و تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدرن می‌شود. در این مقاله تعریفی از توالت‌های دیواری را بیان می‌کنیم و سپس مزایا و معایب توالت دیواری را بررسی کرده و انواع مختلف موجود در بازار را نام می‌بریم.

تعریف وال هنگ

توالت دیواری یا وال هنگ روی دیوار نصب می‌شود و ظاهر یک کاسه شناور بدون پایه قابل مشاهده یا لوله‌کشی آشکار را ارائه می‌دهد. برخلاف توالت‌های سنتی که روی زمین نصب می‌شوند، کاسه توالت دیواری در بالای سطح زمین نصب می‌شوند و ظاهری جذاب و مینیمالیستی را به فضای سرویس بهداشتی می‌دهد. مخزن معمولاً در داخل دیوار پنهان می‌شود و به زیبایی و شیک شدن فضا کمک می‌کند.

وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع

مزایای توالت‌های دیواری

در ادامه به برخی از مزایا و معایب وال هنگ اشاره می‌کنیم و به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اشغال فضای کم در سرویس بهداشتی

یکی از مزیت‌های اولیه توالت‌های دیواری اشغال فضای کم‌تر نسبت به توالت‌های زمینی است. آنها با نصب روی دیوار، فضای کف را آزاد می‌کنند و باعث می‌شوند سرویس بهداشتی جادارتر و بازتر به نظر بیاید. این به ویژه در سرویس‌های کوچک که هر اینچ فضا اهمیت دارد، مفید است.

طراحی زیبا و مدرن

وال هنگ‌ها با طراحی زیبا و مدرن و ظاهر شناوری که دارند حسی از پیچیدگی را به هر دکوراسیون اضافه می‌کند. این توالت‌هاس بدون پایه قابل مشاهده یا لوله‌کشی آشکار، ظاهری تمیز و بدون درز ایجاد می‌کنند که مکمل طرح‌های سرویس‌های بهداشتی مدرن است.

تمیز کردن آسان

طراحی توالت های دیواری فرآیند نظافت را ساده کرده است. برخلاف توالت‌های سنتی که روی زمین نصب می‌شوند و هیچ ناحیه‌ای در اطراف پایه وجود ندارد که در آن کثیفی و کثیفی جمع شود. سطح باز در زیر کاسه توالت امکان دسترسی آسان به کف را فراهم می‌کند و کار تمیز کردن را راحت‌تر می‌کند.

مطالعه بیشتر :  بهترین مدل‌های روشویی که خانه شما را زیباتر می‌کند

ارتفاع قابل تنظیم

در هنگام نصب، توالت‌های دیواری را می‌توان به یک ارتفاع سفارشی تنظیم کرد که می‌تواند برای افرادی که نیاز به ارتفاع خاص یا مشکلات حرکتی دارند مفید باشد. این قابلیت تنظیم راحتی و دسترسی را برای کاربران با ارتفاع‌های مختلف افزایش می‌دهد.

بهداشت و لوله‌کشی مخفی

توالت‌های دیواری را می‌توان با مخزن‌ها و لوله‌کشی مخفی نصب کرد که خطر نشتی احتمالی را کاهش می‌دهد و محیط سرویس را بهداشتی‌تر می‌کند. طراحی پنهان همچنین به ظاهری مرتب و منظم کمک می‌کند و به هم ریختگی بصری را از بین می‌برد.

صرفه‌جویی در مصرف آب

بسیاری از توالت‌های دیواری مجهز به مکانیسم‌های شستشوی مدرن هستند که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب را افزایش می‌دهند. البته این نکته را هم باید بگوییم حجم آب مصرفی توسط وال‌ هنگ‌ها بسیار کم‌تر از توالت‌فرنگی‌ قدیمی است.

سیستم تخلیه پر قدرت و عدم گرفتگی توالت

سیسم تخلیه در وال هنگ‌ها از نوع  واس داون هست. این سیستم بسیار سریع است و بدون پخش بوی نامطبوع در فضای سرویس بهداشتی انجام می‌شود. هم‌چنین با قدرت پاشش بالای آب، تقریبا هیچ لکه‌ای درون کاسه توالت باقی نمی‌ماند. به دلیل استفاده از سیستم تخلیه به‌جای سیستم سیفونی، هیچ‌گونه گرفتگی در وال‌هنگ‌ ها اتفاق نمی‌افتد.

معایب توالت‌های دیواری

وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع | معایب وال هنگ

در کنار تمام مزایای گفته شده در مورد این نوع از توالت‌های دیواری، اما معایبی هم دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

پیچیدگی نصب

در حالی که وال هنگ مزایای متعددی دارد، نصب آنها می‌تواند در مقایسه با توالت‌های سنتی روی زمین پیچیده‌تر باشد. این فرآیند شامل اتصال ایمن توالت به دیوار است و نیاز به تنظیمات لوله‌کشی دارد. توصیه می‌شود برای اطمینان از ثبات و عملکرد، یک متخصص را برای نصب مناسب استخدام کنید.

مطالعه بیشتر :  جنس شیرآلات حمام و دستشویی از چه چیزی است؟

هزینه

طراحی شیک و ویژگی‌های مدرن توالت‌های دیواری در مقایسه با توالت‌های استاندارد قیمت بالاتری دارد. مواد اضافی مورد نیاز، مانند براکت‌های نصب و مخزن‌های مخفی، به افزایش هزینه می‌انجامد. با این حال، مزایا و زیبایی‌شناسی بلندمدت اغلب بر سرمایه‌گذاری اولیه برای بسیاری از صاحبان خانه بیشتر است.

گزینه‌های طراحی محدود

از آنجایی که وال هنگ‌ها محصول جدیدتری هستند، ممکن است گزینه‌های طراحی کمتری در مقایسه با توالت‌های سنتی روی زمین وجود داشته باشد. این محدودیت ممکن است انتخاب ها را از نظر سبک، رنگ و ویژگی ها محدود کند.

دسترسی به تعمیر و نگهداری

مخزن مخفی توالت‌های دیواری می‌تواند دسترسی به تعمیرات یا نگهداری را در مقایسه با مخازن سنتی در معرض سخت‌تر کند. در صورت بروز هرگونه مشکل، دسترسی به مخزن ممکن است نیاز به برداشتن قسمت‌هایی از دیوار داشته باشد که بر پیچیدگی تعمیرات اضافه می‌کند.

انواع وال هنگ

انواع توالت وال هنگ | وال هنگ چیست؟ مزایا و معایب توالت وال هنگ و انواع

به طور کلی توالت‌های فرنگی را به دو دسته سیفونی و واش دون (WASH DOWN) تقسیم می‌شود که مربوط به نوع سیستم تخلیه آن‌ها است. اما از نظر ساختار داخلی، نوع تخلیه و ابعاد هم متفاوت هستند که در نمای سرویس بهداشتی و انتشار بو و سر و صدا بخصوص‌این تفاوت ها بیشتر نشان داده می‌شود.

نکات هنگام انتخاب و خرید توالت دیواری

در هنگام انتخاب و خرید وال هنگ باید به نکات زیر توجه داشته باشیم.

اندازه و چیدمان سرویس بهداشتی

فضای موجود سرویس بهداشتی خود را ارزیابی کنید. مدل‌های جمع و جور برای مکان کوچک‌تر ایده‌آل هستند، در حالی که در مکان‌های بزرگ‌تر می‌توانند توالت‌های دیواری با اندازه بزرگ را در خود جای دهند.

تحمل وزن

اطمینان حاصل کنید که وال هنگ انتخابی تحمل وزن بالایی داشته باشد. مشخصات سازنده را برای حداکثر ظرفیت وزن بررسی کنید و هرگونه پشتیبانی اضافی مورد نیاز در هنگام نصب را در نظر بگیرید. برای اطلاع از مزایا و معایب توالت وال هنگ به سایت صنف ما مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر :  مصرف انرژی سردوش حمام برقی چقدر است؟

نصب و نگهداری

با توجه به پیچیدگی نصب و نیازهای بالقوه تعمیر و نگهداری، توصیه می‌شود از یک لوله‌کش حرفه‌ای برای نصب توالت دیواری استفاده کنید. علاوه بر این، مدلی با نقاط نگهداری قابل دسترسی انتخاب کنید تا در صورت لزوم تعمیرات بعدی را تسهیل کنید.

برای خرید بدون واسطه و مستقیم انواع شلنگ توالت، شلنگ، کارتریج شیر اهرمی، شیرآلات قهرمان، توالت فرنگی و  درب توالت فرنگی از طریق سایت صنف ما اقدام کنید

 

  • افزودن به علاقه‌مندی 1452 بازدید تماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    10 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1020 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1069 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1177 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1126 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 842 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1331 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1064 بازدید تماس بگیرید
  •  

    توالت های دیواری یا وال هنگ به دلیل طراحی حرفه‌ای در صرفه‌جویی فضا، زیبایی و سهولت در نظافت به گزینه‌ای مورد توجه برای سرویس‌های بهداشتی مدرن تبدیل شده‌اند. مزایای آن‌ها، مانند قابلیت تنظیم ارتفاع و لوله‌کشی مخفی، آن‌ها را به گزینه‌ای کاربردی و بهداشتی برای صاحبان خانه تبدیل می‌کند. علیرغم برخی معایب مانند پیچیدگی و هزینه نصب، مزایای طولانی مدت و جذابیت شیک آن، توالت‌های دیواری را به وسیله‌ای محبوب در طراحی مدرن سرویس بهداشتی تبدیل کرده است.

    راه‌های ارتباطی عبارتند از:

    مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید