صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
آموزش نصب و تعویض شیر روشویی اهرمی و دو پایه

آموزش نصب و تعویض شیر روشویی اهرمی و دو پایه

بدون شیر روشویی عملا شستشو و نظافت غیر ممکن است به همین دلیل هنگام خرید شیرآلات باید به قابلیت نصب آسان آن دقت کرد تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شیر روشویی را نصب کرد. هنگام نصب شیر روشویی ممکن است با تعداد زیادی پیچ و مهره رو به‌رو شده باشید اما با حداقل دانش فنی نیز می‌توانید شیرآلات بهداشتی را نصب نمایید. دو نوع شیرآلات روشویی روکار برای نصب وجود دارد که به صورت شیر روشویی تک پایه و شیر روشویی دو پایه هستند. با ما در این بخش از سایت صنف ما همراه بمانید تا با نحوه تعویض شیر روشویی آشنا شوید.

آموزش نصب و تعویض شیر روشویی اهرمی و دو پایه
آموزش نصب و تعویض شیر روشویی اهرمی و دو پایه

علت تعویض شیر روشویی

شیر روشویی از هر نوعی که باشد مدام مورد استفاده قرار می‌گیرد از این رو مهم است که سالم بوده و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. شیر روشویی می‌تواند خراب شود یا برای تنوع تغییر داده شوند. حتی ممکن است نصب شیر روشویی برای اولین بار صورت گیرد. علت تعویض شیر روشویی هرچه باشد قطعا باعث تغییر در دکوراسیون خواهد شد.

تعویض شیر روشویی تک پایه

نصب شیر روشویی اهرمی تک پایه به روش خاصی انجام می‌شود. شیر روشویی اهرمی برای دستشویی دارای علم متصل به شیر بوده که نسبت به شیرآلات ظرفشویی کوتاه‌تر است. شیر روشویی برای شستشوی دست‌ها استفاده می‌شود که اگر علمک آن بلند باشد آب به اطراف پاشیده می‌شود اما در آشپزخانه برای شستشوی ظروف می‌بایست از علم بلندتر استفاده شود.

 

  • افزودن به علاقه‌مندی 1262 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 777 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 698 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1281 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1242 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 672 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 595 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1428 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1153 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 758 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1022 بازدیدتماس بگیرید
  •  

    شیر روشویی اهرمی تک پایه دارای پایه تکی بوده که دو شلنگ سرد و گرم به آن متصل هستند. نوع دیگری از شیر روشویی وجود دارد که دارای تنه و علم اصلی شیر در وسط و دو اهرم در طرفین بوده که نصب آن شبیه به شیرآلات دستشویی معمولی است. مراحل و روش نصب شیر روشویی تک پایه چنین است:

    1. ابتدا شیر ورودی آب را ببندید.
    2. شیر پیسوار آبی رنگ را روی شیر سرد و شیر پیسوار قرمز را روی شیر گرم نصب کنید.
    3. شیلنگ‌های پیسوار یک سر مهره و یک سر رزوه مخصوص شیر را زیر شیر ببندید که برای اتصال بهتر می‌توانید از نوار تفلون استفاده کنید.
    4. با پیچ گوشتی پیچ برنجی دو سر رزوه را زیر شیر ببندید.
    5. واشر حلقه‌ای گرد را زیر شیر اهرمی قرار دهید و شیر را روی لبه دستشویی قرار دهید. سپس با محکم گرفتن شیلنگ‌ها آن‌ها را در جای خود ثابت کنید.
    6. شیرهای اهرمی روشویی دارای یک واشر پلاستیکی هستند که بعد از رد کردن شیلنگ‌ها واشر را در سوراخ روشویی قرار دهید تا قطر دهانه روشویی را پر کنند و در جای خود ثابت شوند.
    7. واشر و بست فلزی را در پیچ برنجی قرار داده و مهره آن را محکم کنید.
    8. شیر را در لبه دستشویی تنظیم کرده و با آچار بکس یا آچار جغجغه (نوعی آچار تک دسته) مهره را سفت کنید تا شیر محکم در جای خود مستقر شود.
    9. شیلنگ سمت چپ را به شیر آب گرم و سمت راست را به شیر آب سرد وصل کنید.
    • اکنون تعویض شیر روشویی به اتمام رسیده که بهتر است آب را باز کنید تا بتوانید نشتی آن را کنترل کنید.

    برخی از انواع شیرآلات به جای پیچ، مهره و واشر نعلی یک مهره بزرگ داشته که به قسمت زیر شیر روشویی نصب شده که با سفت کردن آن روی روشویی محکم خواهد شد.

    مطالعه بیشتر :  تفاوت شیرآلات اهرمی و پیچی چیست؟
    آموزش نصب و تعویض شیر روشویی اهرمی و دو پایه
    تعویض شیر روشویی تک پایه

    تعویض شیر روشویی دو پایه

    برخی از شیرآلات شیرهای اهرمی دستشویی دارای دو یا سه پایه برای نصب هستند. نصب شیر اهرمی دو پایه بر روی روشویی نیاز به دو سوراخ دارد. بنابراین اگر فقط یک سوراخ در روشویی تعبیه شده باشد باید به موازات یکدیگر و در وسط روشویی دو سوراخ دیگری تعبیه شود تا در انتهای کار سه سوراخ موجود باشد. مراحل تعویض شیر روشویی اهرمی دو پایه چنین است:

    1. شیر ورودی آب را ببندید.
    2. شیر را بر روی اتصال مستطیلی شکل قرار داده و واشر لاستیکی را زیر آن قرار دهید.
    3. پایه‌های شیر را از دو سوراخ عبور دهید و با دو واشر پلاستیکی روزنه‌های داخل سوراخ را پر کنید و بعد مهره‌ها را روی آن محکم کنید. اگر به جای دو واشر پلاستیکی، دو مهره وجود دارد که در یک سمت باریک‌تر هستند، در دهانه سوراخ بعد از سفت شدن قرار می‌گیرند.
    4. بعد از ثابت شدن شیر روی روشویی، شیلنگ‌های پیسوار را به زیر آن و به پایه‌هایی که از سوراخ عبور دادید متصل کنید. شیلنگ پیسوار از نوع دو سر مهره بوده که هر دو طرف واشر آب‌بندی دارد.
    5. تعویض شیر روشویی دو پایه به اتمام رسیده که می‌بایست آب را باز کنید تا بتوانید نشتی آن را کنترل کنید.
    تعویض شیر روشویی دو پایه
    تعویض شیر روشویی دو پایه

    تعویض شیر روشویی با صنف ما

    صنف ما یکی از بهترین سایت‌هایی است که تا چند وقت گذشته جای خالی آن حس می‌شد. اگر قصد تعویض شیر روشویی را دارید از ظریق تولیدکنندگان و فروشندگانی که در این مجموعه گرد هم آمده‌اند اقدام کنید زیرا فروش محصولات بدون واسطه صورت گرفته که می‌توانید با کیفیت‌ترین نوع آن را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

    برای خرید انواع روشویی، شلنگ و شلنگ توالت، توالت فرنگی و درب توالت فرنگی، شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان با مراجعه به سایت صنف ما م یتوانید بدون واسطه با تولید کننده و پخش کننده ارتباط برقرار کرده و با بهترین قیمت به صورت عمده خرید کنید.

  • افزودن به علاقه‌مندی 1549 بازدیدتماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    1 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1103 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1281 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1242 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 959 بازدیدتماس بگیرید

    شیرآلات ترموزامدرن

    9 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1428 بازدیدتماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1153 بازدیدتماس بگیرید
  • فروشندگانی که در صنف ما حضور دارند جزو بهترین‌ها و شناخته شده‌ها هستند که روشویی اصل و با کیفیت را موجود داشته که از تنوع مدل‌ها می‌توانید دیدن کرده و یک یا چند مورد به دلخواه خود انتخاب کنید تا نمایی زیبا به سرویس بهداشتی و حمام خود ببخشید و از استفاده آن لذت ببرید. برای پیدا کردن بهترین نوع شیر روشویی روی لینک زیر کلیک کنید:

    راه‌های ارتباطی عبارتند از:

    تبلیغات
    تبلیغات

    مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید