صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
استانداردهای علم دوش حمام

علم دوش حمام چه استانداردهایی باید داشته باشد؟

یکی از مکان‌های منزل که توسط افراد خانواده به‌صورت مشترک و بسیار زیاد استفاده می‌شود، حمام می‌باشد. یکی از ملزومات مورد نیاز در حمام، شیرآلات و به‌خصوص، علم دوش است که در سال‌های اخیر تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. این شیرآلات علاوه بر این‌که باید ظاهری زیبا و شیک داشته باشند، باید طبق یک‌سری استاندارد‌های مشخص ساخته شده باشند تا استفاده از آن‌ها راحت و بدون دردسر باشد. آشنایی با استانداردهای علم دوش حمام به ما کمک می‌کند که بهترین و کاربردی‌ترین ملزومات را تهیه و نصب کنیم.

استانداردهای علم دوش حمام کدام است؟

در گذشته نه‌چندان دور، خانه‌ها سرویس بهداشتی مناسبی نداشتند و اکثر آن‌ها فاقد حمام بودند؛ به همین دلیل، افراد خانواده برای استحمام باید از حمام عمومی استفاده می‌کردند. اکسسوری‌های حمام عمومی هم نه ظاهر مطلوبی داشت و نه از استاندارد خاصی پیروی می‌کرد؛ اما امروزه، حمام یکی از مهم‌ترین قسمت یک خانه محسوب می‌شود و افراد نه تنها برای نظافت، بلکه برای ریلکس کردن از آن استفاده می‌کنند.

جنس علم دوش حمام

جنس علم دوش حمام

برای این‌که یک حمام دلپذیر داشته باشید باید استانداردهای علم دوش حمام رعایت شده باشد. یکی از این استانداردها مربوط به جنس علم دوش است. با توجه به این ‌که این وسیله به‌طور دائم در معرض رطوبت قرار دارد، باید از جنسی تهیه شود که در مقابل رطوبت و گرما مقاوم باشد. عدم مقاومت کافی، سبب خواهد شد که پس از مدتی کوتاه به تعویض این محصول نیاز پیدا کنید. بدنه علم دوش می‌تواند از جنس‌ آلومینیوم، پلاستیک، استیل و برنج باشد. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • استیل

بهترین جنس برای لوله‌ها استیل می‌باشد. جنس استیل در مقابل رطوبت و گرما از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد و ظاهر خوبی هم دارد. می‌توان گفت این جنس با نمره‌ی خوبی استانداردهای علم دوش حمام را پاس خواهد کرد.

  • پلاستیک
مطالعه بیشتر :  خرید سردوش رسوب گیر مستقیم از کارخانه

علم دوش‌هایی که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند در مقابل زنگ‌زدگی مقاوم هستند اما از لحاظ زیبایی ظاهری چندان مناسب نیستند.

  • آلومینیوم

علم دوش‌های آلومینیومی بسیار سبک و مناسب می‌باشند اما متاسفانه در مقابل ضربه از مقاومت بالایی برخوردار نیستند. علاوه بر این، علم دوش آلومینیومی نسبت به انواع دیگر از زیبایی کمتری برخوردار است.

  • برنج

علم دوش‌هایی که از جنس برنج ساخته می‌شوند، مانند جنس استیل در مقابل رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند و ظاهری شیک و مدرن دارند. این مدل نسبت به نوع استیل از انعطاف پذیری بیش‌تری برخوردار است و در مقابل خوردگی نیز مقاوم می‌باشد. استانداردهای علم دوش حمام در مدل برنجی کاملا رعایت شده است.

زاویه آب پاشی علم دوش حمام

زاویه آب پاشی علم دوش حمام

برای انجام یک استحمام خوب عوامل بسیاری دخالت دارند که هر کدام در جایگاه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ اما موردی که شاید در نظر ما بسیار پررنگ باشد، زاویه آب پاشی علم دوش حمام است. این مورد رابطه مستقیمی با عمل استحمام دارد و معمولا دوست نداریم در هنگام دوش گرفتن مجبور شویم دائما زاویه دوش را تغییر دهیم.

زاویه آب پاشی از مهم‌ترین استانداردهای علم دوش حمام است. این زاویه باید به‌گونه‌ای باشد که در هنگام استحمام تمام بدن را پوشش دهد؛ رعایت این مورد باعث می‌شود زمان استحمام کاهش پیدا کرده و در نتیجه آب کم‌تری استفاده شود.

علم دوش‌هایی که در بازار موجود می‌باشند، انواع گوناگونی دارند. بعضی از آن‌ها قابلیت تنظیم زاویه آب پاشی به‌صورت دستی را ندارند و به‌طور ثابت روی دیوار، سقف حمام و یا بر روی سر علم دوش قرار می‌گیرند. در مورد این مدل باید مطمئن شوید عمل آب پاشی به خوبی انجام می‌شود زیرا در غیر این‌ صورت ممکن است استحمام برای شما نه تنها لذتی نداشته باشد بلکه عذاب‌آور نیز شود.

مطالعه بیشتر :  روش نصب سرشور آرایشگاهی چگونه است؟

تنظیمات فشار آب و جریان آب دوش حمام

یکی دیگر از استانداردهای علم دوش حمام، فشار جریان آب می‌باشد. این فشار باید متعادل بوده تا بتوانید از حمام کردن لذت ببرید. فشار کم جریان آب علاوه بر طولانی شدن زمان استحمام، باعث هدر رفت مقدار زیادی آب می‌شود و همچنین برعکس این مساله هم دردسر ساز است. فشار زیاد جریان آب نه تنها کمکی به استحمام نمی‌کند، بلکه آزار دهنده نیز می‌باشد.

کم بودن فشار جریان آب ممکن است دلایلی داشته باشد که عمده‌ترین آن‌‌ها عبارتند از:

  • رسوب گرفتگی سر دوش

سر دوش پس از مدتی ممکن است دچار رسوبات شود و فشار جریان آب را دچار اختلال کند. اگر سر دوش شما قابل جدا شدن باشد می‌توانید آن را باز کنید و در محلول سرکه قرار دهید تا کاملا رسوب زدایی شود. در غیر این صورت باید محلول رسوب زدا را داخل سطل بریزید و سر دوش را به‌طور کامل برای یک یا دو ساعت در آن قرار دهید.

  • کم حجم بودن لوله کشی سیستم خانگی

به دلیل قدیمی بودن سیستم آب رسانی این مساله یکی از شایع‌ترین علل کم بودن فشار جریان آب دوش حمام است. روش‌هایی برای حل این مساله وجود دارند و شما می‌توانید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که برای فشار جریان آب استانداردهایی وجود دارد و سر دوش‌هایی که امروزه طراحی و ساخته می‌شوند معمولا مطابق با این استاندارد هستند. میزان جریان استاندارد بین عدد ۵/۱ تا ۵/۲ جی‌پی‌ام متغیر می‌باشد.

تنظیم فشار آب و جریان آب دوش حمام

ارتفاع دوش حمام

ارتفاع دوش یکی از فاکتورهای مهم در استانداردهای علم دوش حمام به‌شمار می‌رود. امروزه مدل‌های متنوعی از دوش‌های حمام طراحی و ساخته می‌شوند. بعضی از این دوش‌ها این قابلیت را دارند که در ارتفاع‌های مختلف به‌صورت دستی تنظیم شوند. شما می‌توانید با توجه به نیازتان آن را در ارتفاع مناسب قرار دهید.

مطالعه بیشتر :  فلاش تانک و مزایای استفاده از آن

 بعضی از مدل‌ها این قابلیت را ندارند و به‌صورت ثابت هستند. یکی از سوالاتی که همیشه در مورد این مدل‌ها مطرح می‌باشد، این است که دوش حمام در چه ارتفاعی باید نصب شود که همه افراد خانواده بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند؟

این ارتفاع نه باید به اندازه‌ای کوتاه باشد که شما مجبور باشید زیر آن خم شوید و نه آن‌ اندازه بلند باشد که آب با فاصله زیاد بر روی شما پرتاب شود. میانگین قد انسان از 1.68 تا 1.83 سانتی‌متر است در نتیجه ارتفاع 1.98 را به عنوان یک ارتفاع استاندارد از کف در نظر می‌گیرند؛ این اندازه می‌تواند تا حدودی متغیر باشد.

شما می توانید برای خرید عمده انواع علم دوش حمام توکار ، سردوش حمام توکار ، و یا هر نوع دوش حمام با تولید کنندگانی که در صنف ما خود را معرفی کرده اند بدون واسطه در تماس باشید.

  • افزودن به علاقه‌مندی 1044 بازدید تماس بگیرید

    PVD زرسیم (مجتبی سیمرغ)

    2 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 1120 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 829 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1385 بازدید تماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    10 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 920 بازدید تماس بگیرید

    باربد (صداقت)

    2 سال قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 930 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 918 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 868 بازدید تماس بگیرید
  • مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید