صنف ما | Senfema
صنف ما | Senfema
بهترین مواد برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

بهترین مواد برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

شیرآلات بخش مهمی از وسایل مورد نیاز داخل و خارج هر ساختمانی هستند که امروزه از نظر رنگ تنوع بسیار زیادی دارند. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها، طلایی است که جلوه‌ای شیک و لوکس دارد. تمیز کردن شیرآلات طلایی روش‌‌های خاصی دارد که در این مقاله با آن آَشنا خواهید شد تا بتوانید با خیالی آسوده اقدام به تمیزکاری نمایید طوریکه همانند روز اول تمیز، زیبا و نو شوند.

 

شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی در دو نوع براق و مات موجود هستند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. متاسفانه شیرآلات طلایی رنگ لکه‌ها و جرم را به سرعت نشان داده که همین امر باعث می‌شود برخی از افراد به دلیل نگرانی بابت مراقبت و تمیزکاری از خرید چنین شیرآلاتی خودداری می‌کنند. اگر با روش تمیز کردن شیرآلات طلایی آشنایی یابید به راحتی می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی و حتی چندین سال نگهداری کنید از این رو در ادامه با چند مورد از بهترین روش‌های تمیز کردن شیرآلاتی که طلایی رنگ هستند آشنا خواهید شد:

 

بهترین مواد برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیر آلات طلایی با سرکه

اگر بدنه شیرآلات از جنس کروم یا طلا است به مقدار یک فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب ولرم ترکیب کنید تا محلول آب و سرکه به دست آید. سپس به کمک اسپری محلول آب و سرکه را روی شیرآلات اسپری نمایید یا اینکه از دستمالی نرم کمک بگیرید و کل شیرآلات را با محلول به دست آمده، مرطوب کنید.‌ 15 تا 20 دقیقه فرصت دهید تا محلول آب و سرکه روی شیرآلات طلایی باقی بماند سپس با دستمالی مناسب بدنه شیرآلات را خشک کنید.

توجه: اگر آبکاری بدنه شیرآلات طلایی از جنس آهن یا نیکل است و یا آبکاری آن به روشی غیر از PVD انجام شده باشد به هیچ عنوان از محلول آب و سرکه برای تمیزکاری استفاده نکنید بلکه روشی دیگر را جایگزین نمایید.

مطالعه بیشتر :  8 مدل از برترین دوش های حمام

 

 

تمیز کردن شیرآلات طلایی با جوش شیرین

اگر املاح آب منطقه زیاد باشد رسوباتی روی شیر آلات ظاهر می‌شود که از بین بردن آن‌ها با شستشوی معمولی امکان پذیر نخواهد بود. برای تمیز کردن شیرآلات طلایی چهار قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری آب گرم ترکیب کنید تا خمیر به دست آید. ترکیب خمیری باید طوری باشد که نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد بنابراین اگر خمیر به دست آمده سفت و غلیظ است به آن کمی آب اضافه کنید و اگر رقیق شده است کمی جوش شیرین به آن بیفزایید.

خمیر به دست آمده را به شیرآلات مالیده و حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر روی شیرآلات خشک شود. سپس شیرآلات طلایی رنگ خود را با آب سرد بشویید و با حوله یا دستمالی نرم آن را خشک کنید تا اثری از رسوبات روی آن باقی نمانده باشد.‌

 

بهترین مواد برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیرآلات طلایی با لیموترش

تمیزکاری شیرآلات طلایی با لیموترش بسیار ساده است طوریکه کافی است یک لیمو را از وسط برش زده و آن را به بدنه شیرآلات بکشید. بین 15 تا 20 دقیقه زمان دهید تا آبلیموترش روی شیرآلات باقی مانده و بعد آن را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. در انتها با دستمالی نرم یا حوله سطح شیرآلات را خشک کنید تا ردی از لکه آب بر روی آن باقی نماند.

توجه: برای تمیز کردن شیرآلات طلایی فقط از لیموترش تازه یا نهایتا آبلیموترش خانگی استفاده کنید زیرا آبلیموهای صنعتی دارای مواد نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی بوده که به جای تمیز کردن شیرآلات منجر به سیاه شدن و از بین رفتن لایه پوشاننده آن می‌شوند. ضمنا استفاده از لیموترش کهنه و مانده هم توصیه نمی‌شود زیرا میزان اسید لیموی تازه بسیار بیشتر و اثربخشی آن بهتر است.

مطالعه بیشتر :  شیر پیسوار چیست و چه کاربردی دارد؟

 

تمیز کردن شیرآلات طلایی با آب و صابون

تمیز کردن شیرآلات طلایی رنگ با آب و صابون یکی از رایج‌ترین روش‌های تمیزکاری و جرم گیری است که برای تمیز کردن جزئی و روزمره کاربرد دارد. برای این کار فقط نیاز به مقداری آب دارید که کمی صابون به آن اضافه کرده تا محلولی با غلظت مناسب حاصل شود. بین یک تا پنج دقیقه فرصت دهید تا اثر کرده و بعد با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید. در صورت تمایل می‌توانید به جای صابون از مایع ظرفشویی استفاده کنید. پس از اتمام کار حتما شیرآلات را خشک کنید.

 

تمیز کردن شیرآلات طلایی با خمیر دندان

خمیر دنندان ساده یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن شیرآلات است طوریکه مقداری از آن را با دست روی سطح شیرآلات مالیده و 5 تا 10 دقیقه زمان دهید تا خمیردندان بر روی آن اثر کرده و خشک شود. سپس با آب ولرم یا سرد شیرآلات طلایی را شستشو دهید. سپس با حوله یا دستمالی نرم شیرآلات را خشک کنید تا اثری از لکه و چربی روی آن باقی نماند.

توجه: بهتر است از مسواک حتی مسواک نرم برای تمیز کردن شیرآلات طلایی استفاده نشود زیرا ممکن است روی سطح آن خط و خش‌های جزئی بیندازد.

نکاتی مهم در تمیز کردن شیرآلات طلایی

در تمام روش‌های تمیز کردن شیرآلات طلایی بهتر است نکات زیر را رعایت کتید:

  • تا حد امکان حین کار استفاده از دستکش را فراموش نکنید
  • پس از هر بار آب زدن به شیرآلات طلایی چه برای شستشو و چه در حالت عادی آن را خشک کنید تا اثری از لکه و رد آب روی آن باقی نماند زیرا در این حالت کمتر نیاز به تمیزکاری اساسی خواهد بود.
  • برای اطمینان روش دلخواه را در قسمتی از شیرآلات که به آن دید وجود ندارد انجام دهید و در صورت نتیجه دادن برای کل سطح آن اعمال کنید.
  • ممکن است روش‌های گفته شده برای بار اول کافی نبوده و نیاز به تکرار داشته باشد. طبیعی است هرچقدر جرم و کثیفی‌های شیرآلات بیشتر باشد همانقدر ممکن است نیاز به تکرار روش بیشتر باشد.
مطالعه بیشتر :  20 مدل محبوب دوش حمام پرفروش بازار

بهترین مواد برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی با کیفیت

شیرآلاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست از مواد مرغوب ساخته شده باشند تا در برابر املاح آب مقاوم بوده و به سادگی رنگ عوض نکنند بنابراین مهم است از جایی خریداری شوند که مرکز مطمئن و معتبر باشند. وبسایت صنف ما یکی از بهترین‌ها در زمینه گرد آوردن مجموعه‌ای از فروشندگان و تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی و صنعتی بوده که می‌توانید با خیالی آسوده از آن خرید کنید.

 

برای خرید انواع شیرآلات مانند شیرآلات قهرمان و نیز کارتریج شیر اهرمی با مراجعه به سایت صنف ما میتوانید بدون واسطه با تولید کننده و پخش کننده ارتباط برقرار کرده و با بهترین قیمت به صورت عمده خرید کنید.

 

 

  • افزودن به علاقه‌مندی 1266 بازدید تماس بگیرید

    انواع درب توالت فرنگی

    10 ماه قبل
  • افزودن به علاقه‌مندی 906 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 951 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1067 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1004 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 730 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 1218 بازدید تماس بگیرید
  • افزودن به علاقه‌مندی 966 بازدید تماس بگیرید
  •  

     

     

    مطالب مرتبط

    دیدگاهی بنویسید